Phenjan

2009.06.20. 11:42

Ide gyűjtöm a képeket észak Koreából, főleg Phenjanból, hiszen a kevés külföldi, aki beléphet az országba, az ideje nagyrészét a fővárosban tölti. De itt is csak azt mutatják meg, ami pozitív képet fest az országról, a fényképezési lehetőségek eléggé korlátozottak.  Alig 1 - 2 olyan kép van, ami nem a vonalzóval húzott rendet mutatja be az országról, de a keszongi különleges övezet megnyitása óta azóta növekedett a valóságot ábrázoló képek száma. Mostanában fenyegetőzik is az északi kormány, hogy bezárja ezt az ipari parkot.

A neten keresgéltem és így találtam néhány adatot a járművekről. Ezek nyilván valamilyen hivatalos kiadványból  származnak. A hivatalos ideológia az önellátás, ezért a járművek külföldi eredetét nem is tűntetik fel. Az önellátás nyilván nem megy egyszerűen, ezért nemcsak használt japán járműveik vannak, de átalakított európaiak is. Erről a Fiat Palioról például nem sok helyi lakos tudhatja, hogy nem az élenjáró szocialista építőmunka eredménye, hanem egy vietnámi Fiat gyárból szállították Koreába.

 

Egy helyi gyártású Csollima 862 csuklós troli. 1986 és 1990 között gyártották ezeket a 16,8 méter hosszú, 170 férőhelyes trolikat a Phenjan Trolibusz Gyárban. Csollima egy szárnyas ló, a koreai hagyományban. 

 

 

1970 és 1972 között gyártott Csollima 70. Ez a trolibusz leginkább egy Skoda 706 RTO - ra hasonlít. Persze ahoz túl öregek a 706 RTO - k, hogy ez eredeti legyen és az eredetinek nem is volt troliváltozata. De majd látni fogjuk, hogy ez észak Koreában nem okoz problémát.

 

 

 

Ez egy érdekes kép. Nem semmi ekkora forgalom mellett balesetveszélyes helyzetet összehozni.

 

 

 

 

 

 

65 férőhelyes Csolima 9.11 troli 1961 és 1970 között gyártotta a Phenjan Trolibusz Gyár. A korábbi neve Csollima 1 és Csollima 2 volt, de 1961. szeptember 11. - én kezdődött a Koreai Munkapárt 4. kongresszusa és inkább erről a dátumról nevezték el.

 

 

 

 

 

 

 

Egy Karosa troli. Mivel a dízelolajat importálni kell, ezért alakíthatták át trolinak ezeket a használtan vett Karosákat. Persze áramból sem lehet túltermelés, a képen az egyetlen nagyobb fényesebb folt Phenjan, tőle délre, ahol összefüggő fényes terület van a déli főváros, Szöül. Érdemes összehasonlítani a kettőt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Phenjan Trolibusz Gyárban Karosa C734 - ből készített Csongnyonjunvi tipusú trolibusz.

 

 

 

 Ez is egy Csongnyonjunvi troli, de Karosa B731 - ből építették át.

 

 

 

A helyi gyártású csuklós troli oldalról. A helyi gyártást azért nem kell nagyon komolyan venni. Valószínű, hogy egy kínai járműről van szó, esetleg Koreában szerelték össze.

 

 

 

Nem irigylem szegényt, ilyen cipőben kell állni naphosszat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A helyi gyártású csuklós hátulról. A kinagyított képen elől látszanak az alsó szellőzők.

 

 

 

Csollima Sonyon kéttengelyes trolibusz.  

Egyéb képek.

 

 

 

 Csolima 962 tipusú trolibusz.

 

 

 

 

 

Csolima 74 tipusú trolibusz. Ez a kép a Csolima szobornál készülhetett.

 

 

 

 

Ikarus troli, ezen is vannak alsó szellőzők.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ezt valószínűleg egy Ikarus 260 - ból alakították át.

 

 

 

 

Ez szerintem egy Hino, használtan vették japánból, ilyenekkel viszik a turistákat. Jól látszik, hogy eredetileg baloldali közlekedésre szánták.

 

 

 

 

 

 

 

Buszok a Csollima szobor előtt. Itt sok fényképet készítenek különböző propaganda kiadványokba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ikarus 256 - os Phenjantól keletre az autópályán.

 

 

 

 Repülőtéri busz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trolibusz Szinidzsuban, ez a város a Jalu folyó partján, a kínai határon van. Érdemes megnézni a városról készített fényképeket, a legjobban a régi japán laktanya néz ki.

 

 

 

Trolitelep Szinidzsuban.

 

 

 


 

Új képek. Ezentúl csak a linkeket illesztem be.

Autópálya.

http://www.flickr.com/photos/mytripsmypics/3923544798/in/set-72157604812751507/

 

http://www.flickr.com/photos/mytripsmypics/3222625894/in/set-72157604812751507/

 

Az északra vezető autópálya. 1995 - ben lett kész, biztos nagy szükség volt rá:

http://www.flickr.com/photos/kernbeisser/1512873491/in/pool-dprk#/photos/kernbeisser/1512873491/in/pool-94197710@N00/

 

Videó:

http://www.flickr.com/photos/mytripsmypics/3372587142/in/set-72157604812751507/

 

Zil:

http://www.flickr.com/photos/mytripsmypics/3562866963/in/set-72157604812751507/

 

Vasút:


http://www.flickr.com/photos/mytripsmypics/3566696405/in/set-72157604812751507/

 

http://www.flickr.com/photos/mytripsmypics/2479811471/in/set-72157604812751507/

 

A phenjani pályaudvar.

http://www.flickr.com/photos/zaruka/sets/72157624856222739/

 

Busz:

 

http://www.flickr.com/photos/mytripsmypics/4103066774/in/set-72157604812751507/

 

http://www.flickr.com/photos/mytripsmypics/2468172340/in/set-72157604812751507/

 

http://www.flickr.com/photos/mytripsmypics/4837632156/in/set-72157604812751507/

 

Villamos:

 

http://www.flickr.com/photos/mytripsmypics/2517978957/in/set-72157604812751507/

 

Tátra KT8D5 Phenjanban, valószínüleg a vasútállomás előtt:

http://www.flickr.com/photos/xiaojiecha/1025277066/in/pool-dprk#/photos/xiaojiecha/1025277066/in/pool-94197710@N00/

 

Tátra T3, vagy T4D:

http://www.flickr.com/photos/waasa/488266932/in/pool-dprk#/photos/waasa/488266932/in/pool-94197710@N00/

 

http://www.flickr.com/photos/wooolf/1476319035/in/pool-dprk#/photos/wooolf/1476319035/in/pool-94197710@N00/

 

http://www.12thpress.com/assets/images/uploads/2010/03/korea.jpeg

 

Trolibusz:

A híres nagyon durván összebarkácsolt sárga szerencsétlenség Phenjanban:

http://www.flickr.com/photos/48126367@N07/4543249553/in/pool-dprk#/photos/48126367@N07/4543249553/in/pool-94197710@N00/

 

A 111 - es pályaszámú troli Hamhungban:

http://www.flickr.com/photos/kernbeisser/4753883449/in/pool-dprk#/photos/kernbeisser/4753883449/in/pool-94197710@N00/


Új csuklós trolibusz Phenjanban. Ez úgy tűnik, hogy magaspadlós, de már ragasztott üvegezésű.

http://www.flickr.com/photos/kernbeisser/4402999748/in/set-72157622978283522/

A többi kép, vegyesen mindenféle jármű.

http://www.flickr.com/photos/kernbeisser/sets/72157622978283522/

 

Egy Ikarus 260 - ból átalakított troli Hungnamban.

http://www.flickr.com/photos/zaruka/4925034678/in/set-72157624676366457/

A többi kép.

http://www.flickr.com/photos/zaruka/sets/72157624803374903/

 

Utcák:

 

http://www.flickr.com/photos/32681890@N06/3320695868/#/photos/32681890@N06/3320695868/in/pool-94197710@N00/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr691196744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása