Maidstone

2009.09.24. 08:58

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maidstone előtt még megálltunk egy kastélynál. A Leeds Castle tényleg szép, akár még kedvezményes jeggyel is érdemes lenne megnézni. Sajnos a belépőjegy elég drága, de a parkoló ingyen van. Ezt a lehetőséget használtam ki. Van itt minden: Neoplan Starliner, Irizar Century, egy talán Scania alvázas Van Hool Alizee, Neoplan Starliner, Van Hool Astron T917, Plaxton Paramount 3500, Berkhof Axial. A számomra érdekesebb buszokat külön is lefényképeztem. A lila Plaxton Paramount 3500 az angol autóbuszgyártás egy szép darabja. A fehér midi nem tudom mi lehet.

 

 

 

Kicsit visszafordultunk London irányába, Maidstone felé. Vasárnap lévén elég kihalt volt a város, de azért voltak emberek az utcán, néhány bolt is nyitva volt. A vonatok és buszok is elég szép számban közlekedtek, sajnos pont itt egy vonat sem jött, hiába vártam ennél a régi angol felüljárónál Maidstone West állomás után. A felüljáró mellett gyalogos átjáró is van, az átjáróban természetesen megszakad a harmadik sín, szóval nem kell átugrálni a 750 volt felett.

Aztán meguntam a várakozást és átmentem Maidstone West állomásra. Ez volt az első pályaudvar a városban, 1844 szeptember 25 - én nyitották meg a South Eastern Main Line Maidstone Road nevű állomása felől. 1856 június 18 - ig fejállomás volt, ekkortól jutnak el a vonatok a Medway Valley vasútvonalon a North Kent Line Strood állomásáig. Maidstone West tehát két fővonalat összekötő vasút egyik állomása. Magyarországon sem ismeretlen okból kerülte el a London - Dover fővonal a várost.

A South Eastern Railway társaság vasútépítési terveihez nem járult hozzá a város vezetése, mert féltek a kereskedelmi forgalom csökkenésétől. Persze a vasút így is megépült, 1842 - ben megnyitották, csak éppen a szomszédos Tunbridge Wells területén (Maidstone Road állomás is ott van). Ennyit erről és most nézzünk körül kicsit az állomáson:

 

 

 

Az állomás három átmenő vágányos, a szélső vágányokhoz magasperon tartozik. A peronokat gyalogos felüljáró köti össze, a peronokon  földszintes  épületek vannak, az utcával átelleneset nem nagyon használják. Az utca felöli épületben van a pénztár, ami vasárnap is nyitva van és a régi, de tiszta wc. A Southeastern vasúttársaság 466 - os villamos motorvonatai látják el a forgalmat, óránként járnak Paddock Wood (a volt Maidstone Road) és félóránként Strood felé. Illetve most vasárnap szerintem órás követés volt mindkét irányba. 2009 decembertől a paddock woodi irányt meghosszabítják Tonbridgeig.

Az első képen a kisebbik, alig használt épület és a stroodi (északi) irányú peron. A második és harmadik képen a paddock woodi irányú peron és a nagyobbik (pénztár, wc) épület az utca felől.

A Medway folyón sok kis hajó járt, sokan horgásztak is, a folyóparttól nem messze van ez a templom. London közelségét csak a pláza parkolójában ténfergő hajléktalanok mutatták, egyébként teljesen Kent grófságra jellemző viszonyok voltak.

Maidstoneban 1904 július 14 - től közlekedett villamos. 1928 - 1930 között váltotta fel a trolibusz, ami 1967 április 15 - én járt utoljára. Mára csak buszok maradtak, mint ez a belváros felé kanyarodó Alexander Dennis Enviro300. Ez is, mint a most következő buszok is az Arrivához tartoznak.

Egy pláza alagsorában van a buszállomás. Kétirányú forgalom van, a megállókat természetes fény is megvilágítja (a második képen jobbra van a kijárat a szabadba). Egy félreállt DAF SB200 - Wright Commanders, egy másik, valószínüleg ugyanilyen busz a felszállóhelyen áll, félig eltakarja mögötte azonosítatlan emeletest.

Egy DAF SB120 - Wright Cadet érkezik a buszállomásra. Az az igazság, hogy nehéz pontosan megállapítanom, hogy melyik busz Cadet és melyik Commanders. Mindkettő hasonlóan néz ki, de a Cadet csak 10,8 méter hosszú. Szóval lehet, hogy ez is valójában Commanders.

 

Maidstone East vasútállomás a Maidstone East vasútvonalon van, 67 kilóméterre a londoni Victoria pályaudvartól. 1874 június 1 - én nyitotta meg a London, Chatham and Dover Railway nevű társaság. Kezdetben ez is fejállomás volt, 1884 július 4 - től mehettek tovább a vonatok Ashfordig, Dover irányába. 1939 - ben villamosították London felől, de itt véget is ért a villamos szakasz. 1961 - ben folytatták a villamosítást kelet felé, 1965 - ig tehervonatokat is rakodtak az állomáson. A régi teherforgalmi rész helye ma is megvan, parkoló van a helyén. Az utolsó képen látszik az északi oldali rakodóhoz vezető vágányok kiágazása. Az állomásnak 3 átmenő és egy csonkavágánya van, peronok csak a két szélső átmenő és a csonkavágány mellett vannak. A pénztár a Station Road melletti épületben van. London felől a vonatok egy viadukton át érkeznek az állomásra és egy alagúton hagyják el Dover felé. A sínek mellett gyalogút vezet a másik vasútvonalon lévő Maidstone Barracks megállóhelyre, amelytől 800 méterre délre van Maidstone West állomás. Mindkét vonalat a Southeastern üzemelteti, de közvetlen átszállásra nincs lehetőség, a legegyszerűbb átmenni az előbb említett gyalogúton Maidstone Barracks és East között. Itt is vártam egy kicsit, de sajnos nem jöttek vonatok egyik irányból sem.

Még egy kép a Medway folyóról és lassan elhagyjuk Maidstonet. De mielőtt továbbmennénk Ashford és Dover irányába, egy utolsó kép a város határában álló vasúti viaduktról, amelyen a doveri irány forgalma bonyolódik.

Linkek:

http://www.trolleybus.net/m1.htm

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr161403483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása