Golaz: SANY0838 1200

Prágában valaki egy szálloda ablakából lézersugárral lőtte az utcát. A lézersugár kikerülése után elmentem a főpályaudvarra. Ezt a fényképet már mindenki megcsinálta, én sem hagyhattam ki. Így nézett ki a főpályaudvar 1974 - ben, még korábban meg így.

 

Golaz: SANY0843 1200

A csarnok a másik oldalról. A főpályaudvart éppen felújítják, most éppen az alsó szinten lévő utasforgalmi részeknél tartanak.

 

 

Golaz: SANY0844 1200

A peronok északi végén a 150 221-0 a gyorsvonatával...

 

 

 

Golaz: SANY0845 1200

 ... és a 363 126-4 egy csonkavágányon áll.

 

 

 

Golaz: SANY0846 1200Golaz: SANY0847 1200Golaz: SANY0848 1200Golaz: SANY0850 1200Golaz: SANY0852 1200Golaz: SANY0853 1200

 

 

 

 

Prága belvárosa este és reggel messziről. Nappal nem szeretek ott lenni, olyan a zsúfoltság, mint egy metrókocsiban csúcsidőben. Valahogy nem érzem a prágai hangulatot (1.42-től). Egyszer meg kellene nézni késő ősszel, télen, vagy kora tavasszal korán reggel, hátha akkor nincsenek tömegek az utcán. Ezért azokat a vidékeket néztem meg, amik kicsit kijjebb vannak a központtól, de én nagyon szeretem őket.

 

Golaz: SANY0854 1200 Golaz: SANY0854 1200

814 100-4 és 814 222-6 Dejvice állomáson. Ez egy kis állomás az emeletes házak között, nagyon hangulatos. A közelben elkezdődött az A metróvonal továbbépítése Motolig, a vasúti sínek mellett van az egyik depónia, remélhetőleg a földet majd vasúttal szállítják el.

Golaz: SANY0856 1200

A 8270 pályaszámú villamos a Chotkova utcában.

 

 

 

Golaz: SANY0857 1200

A Masaryk pályaudvar. Ez a hely ugyanúgy le van pukkanva, mint korábban, csak Cityelefántból lett több.

 

 

Golaz: SANY0858 1200 Golaz: SANY0859 1200

Prága Bubny pályaudvar. Ez sem szívderítő látvány,főleg szerelvények tárolására és mindenféle hulladék tehervagonok elfekvőjének használják. Észak felé a vasút elágazik Holesovice és Dejvice felé.

 

Golaz: SANY0860 1200 Golaz: SANY0861 1200

Van azért itt is személyforgalom, a 914 064-1 indul Dejvice felé. Nagyjából tizen szálltak fel itt a vonatra. Dejvice felé az ív után van ez az útátjáró.

 

 

Golaz: SANY0863 1200

Ez a remíz Prága másik végén van, Pankrácban. Elöl egy Skoda ForCity 15T, mögötte egy Tátra T3 orra lóg ki a remízből. Remélhetőleg sikeresebb lesz, mint a T14. Bár mintha kicsit szokatlanul elöl lenne az első forgóváz.

 

Golaz: SANY0864 1200

A nuslei híd felülről és alulról. Ennyit Prágáról, sajnos az idő hiányában sok érdekes hely kimaradt, Holesovice, Smíchov, Albertov, Vršovice, a műszaki múzeum és biztos van még sokminden más is. 

 

 

Golaz: SANY0866 1200Golaz: SANY0867 1200Golaz: SANY0869 1200Golaz: SANY0871 1200

Domašin, egy kis falu vasútállomása. A kifüggesztett menetrend szerint elég sok vonat megáll itt. Már erősen sötétedett, de azért nagyjából használható képek születtek. Két T334 motortetérnek eleje hever a rakodón, hátul a bezárt wc és az állomásépület, a szemközti vágányokon leállított M131 Hurvinek motorkocsik és régi vagonok. A vagaonok között van régi kéttengelyes, fékállásos és négytengelyes 1990 szeptemberben fővizsgázott is. Áll itt még egy régi jellegzetes cseh személykocsi is. A síneken túl elhagyott katonai raktár nyoma, az állomás tulsó végén kétállásos fűtőház van.

Jihlava pályaudvara este a 242 276-4 pályaszámú 25kV rendszerű mozdonnyal. Ez a pályaudvar a városközpottól elég messze fekszik, mert Jihlava elágazóállomás és a másik vonal nem közvetlenül a város mellett megy el. Van egy másik vasútállomás is (Jihlava městské nádraží), közelebb a központhoz.

Egy 742 tolat reggel a pályaudvaron. Sajnos a pályaszáma kivehetetlen. Az állomás déli végén van az elágazás, középen a nyugati oldalon a peronok, a keletin a tároló - rendező, északon újabb peronok az állomásépület mellett és a személykocsi tároló és az északi bejárat mellett a fűtőház.

 

A 754 042-0 érkezett egy személyvonattal, majd körüljárt és megállt a déli bejáratnál.

 

 

A B1 vonalon közlekedő Solaris-Skoda trolibusz. Az az érdekessége, hogy amíg volt Ganz-Transelektro, addig a cseh troligyártók hazai megszállottja szerint helytelen az elektromos berendezéseket a tetőn elhelyezni, mert a csehek nem is csinálnak ilyet. Akkor még nem is csináltak, csak miután a Skoda átvette a bedőlt Ganzot. Jihlava tömegközlekedése, változatos múltra tekint vissza, 1909 - től járt itt villamos, amikor még Iglaunak is hívták a várost, majd 1948 - tól a trolibusz vette át a helyét. Természetesen buszok is vannak szép számmal. Nem számoltam pontosan össze, de legalább 50 különféle típusú jármű bonyolította le a város közlekedését az elműlt 100 évben.

Jobbra egy Prágából indult gyorsvonat érkezik. Összesen 4 mozdony van a képen, a gyorsvonat mozdonya, a Búvár, a tolató és mögötte még egy villamos mozdony. Szerintem kb. ilyen forgalomnál lehet beszélni a vasút jövőjéről. További képek a cseh vasútról itt találhatóak.

Jihlava után főúton több hidat felújítottak, ezeken a helyeken ingyen rá lehetett hajtani a D1 autópályára. Az első alkalommal inkább csavarogtam egy kicsit a cseh vidéken, szép tájak, vacak utak, megéri.

 

Golaz: SANY8038 1200

A Breslau - Bécs autópálya egyetlen teljesen elkészült szakasza Brno mellett van. Brnotól északra még hosszan kígyózik a félkész autópálya.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr142288533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása