Belgrád nyáron
2010.09.29. 15:06
A Szlávia téren egy eredetileg bázeli villamos. A 657 - es Düwag Be 4/6 motorkocsi az 1338 - as B3 pótkocsit vontatja a Szerb Nemzeti bank székháza előtt.
Elindultunk a belváros felé a Milán király úton, szemben a 83 pályaszámú Ziu jött.
A parlament melletti parkból fotóztam ezt a két Neoplant, a katowicei SK 4308T és a vercesi STUP céghez tartozó VS 314 93 rendszámú buszokat.
Ezután bementünk a főpostára, mert Holop képeslapot küldött Rózsaszínnek. Csak 1 héttel ezután ment nyaralni, holott otthon azt hazudta, hogy már régen külföldön van. Ezért kellett megtévesztésül képeslapot írnia. Utána ezen a kis utcán, a parlament mögött indultunk a Köztársaság tér felé. Tök jó, hogy egy ilyen keskeny utcában is fák vannak, jelentősen enyhítették a hőséget.
A Szvetogorszka utca a belváros Duna felöli (keleti) oldalán van. A belső végállomásról indult trolik egy része erre jön, a másik részük a Terazija felé megy. Most a belső végállomás felé nézünk, szemben jön a 149 - es és a 144 - es Ziu-9 és a 161 - es Ziu-10. Az utolsó képen a Beobus tulajdonú, BG 396 409 rendszámú Liaz-5256. Attól a kis tértől kezdve, ahol a Liaz busz áll a megállóban már a Makedonszka utca kezdődik, ennek az utcának a másik végén van a Köztársaság tér, ahol a belső végállomásról elindult trolik útjai szétvállnak.
A 745 - ös üzemi számú (rendszáma BG 897 093?) a Makedonszka és a Brace Jugovica utcák sarkán. A BG 916 072 és BG 897 048 rendszámú Ikarbus 112N buszok, balra a prototipus, jobbra a sorozat. A protó 112N még teljesen azonos a Bredamenarinivel.
A 162 pályaszámú Ziu 10 és a 180 pályaszámú AKSzM 333 a Köztáraság téren. Ezek a trolik már áthaladtak az elágazáson és az előbb bemutatott útvonalon mennek tovább. A Terazije felé menő trolik a képen bal felé mennek. A második képen a háttérben a Nemzeti Múzeum, előtte egy Ziu-10 kanyarodik a Terazije felé.
A 96 pályaszámú volt athéni Ziu 9 érkezik a trolitelep felől 22 - es vonalon (Studentski Trg - Ul. Kruševačka) egy mellékutcából.
Vase Čarapić (a törökök ellen harcolt a 19. század elején) utca, amely a Köztársaság térről a Kalemegdanhoz vezet. Erre nagy a forgalom, BKM-201, Ikarbus 203 (BG 465 541) erre más buszt, mint lepukkadt csuklós Ikarbust még nem láttam, aztán egy BKM-333, a 167 - es és három Ziu-9, az ezüst - fekete 145, a volt athéni 96 és a 157 - es orra is látszik.
Két egymásnak orral szembefordított Lastás Ayats Bravo. Ezek a buszok a középső járdasziget végállomással ellentétes oldalán állnak.
Az Egyetemisták tere végállomás. Korábban 2 végállomás volt a környéken, a másik sokkal kedvezőbb helyen, közelebb a Kalemegdanhoz és a villamoshoz. Azt azonban egy építkezés miatt megszűntették, de nem úgy néz ki, mintha újra kimennének odáig a trolik. A 122 - es és a 127 - es BKM-201, az ezüst-fekete 152 - es és a volt athéni Ziu-9, a 90 - es pályaszámú.
A Kalemegdan melletti villamosvonal, a 359 pályaszámú villamossal, kb. 300 méterre a trolik végállomásától. Ezen a kocsin átvették a BKV -s módszert, a szélvédőre kiragasztott A4 - es lap szerint a kocsi a 10l járaton közlekedik. Ez egy ideiglenes járat lehet, amely a 10 - es vonalon (Kalemegdan - Bajnica) közlekedik. Péntek kora délután volt, a várban lévő park tele volt emberekkel. Itt pihentünk is egy kicsit, van ingyen csap is.
A belgrádi várban van a hadtörténeti múzeum, a szabadtéri kiállításon különféle haditechnikai és katonai eszközök vannak. Vannak köztük ritkaságok is, mint ezek a Moto Guzzi motorkerékpárok oldalt, középen meg nem tudom mi. Mindhárom a katonai rendőrségnél volt.
Ismét az Egyetemisták tere trolivégállomás. Azóta megérkezett az első szállítmány az új Belkomunas trolikból, lehet, hogy itt készültek az utolsó belgrádi Ziu fényképeim. A képeken a 173 - as AKSzM-333, mellette a 37 - es Ziu-9, a második képen a 181 - es AKSzM-321 és végül a 60 - as Ziu-9.
A Veolia BG 723 710 rendszámú Ikarbus 103 - as ráhajt a Brankov utcára az alagútból. Az alagút felett a Terazije.
Zeleni venac végállomás a belvárosban. Egy GSzP - s (BG 639 508 mellette a kék szintén Ikarbus 103 a BG 611 976) és egy Lastás Ikarbus 103 (BG 723 216) a felső részen, a Liaz 5256 a Beobus cégé (BG 722 460), a Lasta egy Liaz 5256 - osa (BG 723 216) a végállomásként szolgáló utca végén.
Egy Lastás Mercedes Conecto a Brankov híd melletti lejárón. A rendszáma sajnos nem látszik. Ez a busz az elővárosi forgalomban jár, újabban a Lasta kékesszürke buszokat is közlekedtet, pedig régebbi sötétkék-világoskék festés igazán jó volt.
A Brankov híd belgrádi hídfője.Az Újbelgrád felől érkező buszok itt vagy egyenesen mennek tovább a Brankov utcán, vagy jobbra kanyarodnak utóbbiak a Zeleni Venac végállomás (ez megközelíthető az egyenesen menő buszoknak is) és a távolsági buszállomás felé mehetnek.
Ez már Újbelgrád, itt jól lehet buszokat fényképezni, csak sajnos egy rakás buszban ismerős utas trécselt a buszvezetővel. Gondolom ez Belgrádban ugyanúgy tilos, mint Budapesten, ezért ezeket a képeket nem teszem fel. A BG 251 360 az Usce pláza előtt kanyarodik a Zimony irányába, a BG 465 430 pedig a belváros felől jön.
Ez pedig Újbelgrádnak egy nagyon érdekes része, az eredetileg Europolis nevű negyed. A Szávához közel épült meg, illetve vannak félbehagyott épületek és üres telkek is itt. A régi pályaudvar felszámolása után a Száva partjain hatalmas új városnegyedet építettek volna. Valamikor a '90 - es években el is kezdődött az építkezés, aztán tartósan abbamaradt, a Száva másik partján maradt a régi pályaudvar is, a helyébe lépő Prokop építése pedig tartósan megakadt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.