RATP Metro

2010.10.12. 21:40

Csak 1 napot voltam Párizsban tavaly, de vigasztal, hogy onnan néztem meg az Eiffel tornyot, ahonnan személyesen a Führer is. Július 14 - én, a dísszemle előtt hajnalban mentem fényképezni a 6 - os vonalra, Passy állomás és a Bir Hakeim híd környékére. Sajnos a fényviszonyok és a sietség meglátszanak a képek minőségén, de számomra ezek érdekes képek, ezért felteszem őket vebre.

Trocadéro állomás előterében a repülőtérre járó RATP buszokat reklámozza ez a plakát. A repülőtéri vonalakra külön díjszabás érvényes. Ha jól értem a söveget, akkor kevesebb, mint 10 € - ért visznek ki az RATP járatai a repülőterek egyikére.

 

 Trocadéro állomás előtere, a háttérben a beléptetőkapuk.

 

 

A Bir Hakeim híd. A híd 1903 - 1905 között épült, az alsó szint a gayalogos és a közúti közlekedésé, a viadukton megy a metró. Középen a Hattyúk szigetének egyik vége, a háttérben a Beaugrenell negyed magasházai. A hidat eredetileg Passy hídnak hívták, mai nevét 1948 - ban  kapta a 2. világháború egyik csatájának helyszínéről.

A Bir Hakeim híd középső járdájára vezető átjáró. Fent a metro, lent a Szajna parti út.

 

 

Ezen a képen jól látszik a Bir Hakeim híd keresztmetszete. Sajnos ez a Mini elég csúnyán belelóg a képbe, de nem volt türelmem megvárni a következő metrót Charles de Gaulle/Etoile felé. A szélső járdák a nemzeti ünnep miatt voltak lezárva, ahogy Párizs belvárosának nagy része is. 

A Bir Hakeim híd pillére és a középső járda, amely a metro pályája alatt van van.

 

 

Passy állomás peronjai. Ezt a képet nem emlékszem már hogyan készítettem, hiszen itt is peronzár van. Valószínű, hogy ezen a kis forgalmú állomáson a peronzár ennyire közel van a vágányokhoz. A 6 - os vonal gumikerekes, a képen látszanak azok a különleges sínek is, amelyeken a szerelvény gumikerekei futnak.

Passy állomás felülről, a háttérben a Bir Hakeim híd és a Szajna túlpartján Bir Hakeim metróállomás csarnoka. Amerre nézünk, Nation állomás felé, hosszú szakaszokon az utcák feletti hidakon megy a metro, a másik irányba, Charles de Gaulle/Etolie végállomás felé viszont végig a föld alatt. A kép innen készült.

Az egyik szerelvény a 15. kerületben Cambronne állomás közelében az előbb említett hídakon halad át. Itt forgatták a Ronin című filmben a párizsi üldözéses jelenet egy részét.

 

Ez csak egy kis része a párizsi metrónak, sokkal részletesebben ezen az oldalon írt a témáról NZA. Az ő oldalán részletesen fent vannak a kocsitipusok, a különböző vonalak állomásai, én ezeket nem íertam le, mert nem akartam másolásba bocsájtkozni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr42366729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása