Sandžaktrans Novi Pazar

2009.05.11. 16:11

Aki a KAVIM Sandžaktrans hallatán azonnal öreg, a gazdasági válságok, szankciók, bombázások, balkáni mindenbe beleszarunk mentalitás és a közlekedési viszonyok által megkínzott buszokra gondol, amelyek utolsó erejükkel vonszolják magukat a Szandzsák vérrel áztatta útjain, annak igaza lehet. A cég székhelye Novi Pazarban van és, ha nem lenne ilyen messze, igazán érdemes lenne egyszer közelebbről is megnézni. Így csak az autobusi.net fórumára betett képek maradnak, de ezek is tanulságosak.

 

 

 MAN SL 202

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Setra 215, kicsit közelebbről megnézve bizony van rajta már sérülés.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez egy Sanos S 415 vagy 314. Fogalmam sincs, hogy mi a különbség a két típus között és egy ilyen állapotú járműről miképp lehetne megmondani, hogy melyik tipusba tartozik. A FAS 11. Oktomvri (Sanos) cég gyártotta ezeket a buszokat. A Mercedes buszait is gyártották és elég sikeresek is voltak, még Dániába is tudtak exportálni, saját márkanéven, ilyen S415 tipusú buszokat is. Azt pedig csak a Mercedesnél tudnák megmondani, hogy hány darab Mercedesként eladott, de valójában Skopjeban készült busz van szerte a világban. Van egy összefoglaló a gyártmányaikról itt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Neoplanból is vett a cég.

 

 

 

 

 

 

 

 

A piros busz igazi Mercedesnek néz ki, a többi Sanos S311/S315 is lehet. Főleg az osztott szélvédősek gyanúsak. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez egy Ikarbus 103, szintén jelentősen átépítve. Úgy látszik, hogy nemcsak a busz elejét építették át vagy javították ki, hanem a közepére is vágtak egy ajtót és befalazták a hátsó ajtót. Eredetileg valahogy így nézhetett ki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezt a képet már törölni is akartam, de mégis marad. Ez is egy Ikarbus 103 lehet, de még az előzőnél is jelentősebben átépítve. Hiányzik róla az Ikarbusokra nagyon jellemző vastag oszlop az első tengely után.

 

 

 

És aki azt hitte, hogy nincs lejjebb, nagyot tévedett. Nem ez az egyetlen ilyen buszuk. Lehet, hogy a gépkocsivezetők megrészegültek a viszonylag új technika dinamizmusától, a sok lóerőtől és letarolták az előttük cammogó Zastava / Yugo formációkat. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Szandzsákban sem csak ilyen buszok járnak. De erről majd egy másik alkalommal lesz poszt.

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr761115341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása