Az altonai pályaudvar 1898. január 30. - án nyílt meg. Többhajós csarnoka 11 vágányt foglalt magában,  amelyból a 3  nyugati az S-Bahn és az elővárosi forgalom céljait szolgálta.  A reprezentatív, vöröstéglás felvételi épületet újromantikus stílusban emelték. A jellegzetes 2 torony, egyik oldalán a bejárati csarnokkal tükörképe volt az altonai címernek, ezért a pályaudvar hosszú ideig Altona ismertetőjegye maradt. Miután Altonát az 1938 - as Nagy Hamburg Törvénnyel Poroszországtól Hamburghoz csatolták, Altona Főpályaudvar nevét is Hamburg - Altonára változtatták. A 2. világháborúban a pályaudvar súlyosan megsérült, de az 1950 - es években újjáépítették.

 

Br. 01 1080 félbevágott főkerete és futóműve az aluljáróban. A 01 1080 altonai állomásítású mozdony volt, 1940 - ben épült és 1975 - ben selejtezték. A 01 1080 Haltern am See állomáson 1966 - ban, Kiel főpályaudvaron 1969 - ben és Fleischmann 1:160 kicsinyítésben.

 

143 343-2 érkezik egy ingavonattal. A mozdonyvezető már átkapcsolta a lámpákat a visszaforduláshoz.

 

 

Az NOB (Nord-Ostsee-Bahn) a Hamburg-Altona - Westerland vonatba közbesorozott MAK DE 2700-01 mozdonya.

 

A NOB DE 2700-02 mozdonya. ER 20-011 Dispolok

a szerelvény elején.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 363 635-4

 

 

 

 

363 809-5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A pályaudvar északi peronjai mellett S-Bahn jön ki az alagútból.

 

 

Az S-Bahn tárolóvágányai.

 

 

 

A régi altonai pályaudvar. 1844 - ben nyitották meg a Kielbe vezető König Christian VIII. Ostseebahn déli végállomásaként a város nyugati részén. 1866 - tól itt volt a Verbindungsbahn nyugati végállomása, 1867 - től járnak a vonatok Blankenesébe. Az 1880 - as években megnőtt a pályaudvar fontossága, ezzel egy időben Altona és Ottense fejlődését egyre jobban akadályozta a közös határukon futó vasútvonal. A pályaudvar bővítése ilyen körülmények között nem volt kívánatos, ezért 500 méterre északra új pályaudvart kellett építen, nagyjából ott, ahol a 3 vasútvonal elágazik. A forgalom fenntartása miatt az új pályaudvar építése és a régi leállítása több szakaszban 1893 - 1898 között történt meg. A felszabadult vasúti területen a régi és az új pályaudvar között egy nagy parkot és utakat építettek, ez a mai Platz der Republik. Kétoldalán a következő években számos reprezentatív épület nőtt ki a földből (vasúti igazgatóság, Kaiserhof szálloda, Altonai Múzeum, Stuhlmannkút) egy nagyszerű, új városi utat alkotva. A tér déli végét képezte a klasszikus stílusú pályaudvar. Ezt egy északi szárnnyal kiegészítették és a városi elöljáróság a Nobistor közeli városházáról az immár Új Altonai Városházának nevezett épületbe költözött. Ma az altonai önkormányzat székhelye.

 

 

Egy Mercedes O405NG és egy Mercedes O405N az altonai pályaudvar előtt. Hamburgban van néhány Volvo busz is, mint a HH SE847 Volvo 7000. Vannak még Volvok Harburgban, az Elba túloldalán.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr641363268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása