Brüsszeltől Eupenig
2009.09.29. 11:44
A TEC Mercedes Citaro és Van Hool AG 300 LCM 272 buszai Liégeben. Vallónia területén látja el a tömegközlekedést a TEC, Transport En Commun en Wallonie. Főleg buszokat üzemeltet, de hozzá tartozik a charleroi könnyűmetró is. Ezt a könnyűmetrót a mai napig nem fejezték be, vannak már majdnem kész, de évek óta át nem adott szakaszai is.
Az új Liège-Guillemins állomás. A napi 13000 utas 500 vonatra szállhat fel itt. Az átmenő rendszerű állomáson 5 peron 9 vágányt szolgál ki, amelyeket egy futurisztikus csarnok fed le. Az első állomást 1842 - ben építették, ez a mostani a harmadik.
Jobbra egy Thalys, balra az SNCB-NMBS egy AM 80 sorozatú helyi motorvonata.Az állomáson megáll az ICE is, de sajnos most nem jött egy sem.
A peronok megközelítése kicsit körülményes. A vágányoknál mélyebben fekvő utcaszintről felüljárón át mehetnek az utasok a vonatokhoz. Az állomás még nincs kész, a jegykiadás a lépcsők mellett elhelyzett konténerekben zajlik.
Két Van Hool A300 FND 956 és FIS 740, egy Mercedes Citaro TWH 609 és egy Renault R314 899 AJT az állomás előtti téren. A Renault a 2 - es vonalon szerintem nem Franciaországba megy, hanem egy République Française nevű térre. Az első képen a háttérben a házak üresen állnak.
Az állomás csarnoka a lenyugvó nap fényében. Hiába az új állomás Liégeben igen komoly problémák vannak. Nemcsak elhagyott házak vannak itt, de egy rendőrautót is láttam, amely a banditizmus elleni egységhez tartozott. Érdekes, a flamand és a német részen nem voltak ilyen feliratú rendőrautók. Vagy a rendőrséget szervezik ott meg másképpen, vagy az utcai bandák nem jelentenek akkora gondot, mint Liégeben. Itt az új állomás környéke már kezd talán feléledni, a környező utcák kávéházaiban teltház volt, koldusok/kéregetők sem voltak erre. Szóval vannak bíztató jelek, csak ahogy most az egész kinéz, az nem bíztató. Brüsszelnél mindenesetre sokkal jobb.
Az Ardennek az autópálya lehajtójáról fotózva.
Aywaille vasútállomás a Liége - Luxemburg vasútvonalon. A vasútvonal Rivage állomásnál ágazik ki az Angleur - Marloie vonalból és Gouvy állomás után lép ki a belga vasút területéről. 2000 - ig az egész vonalat felújították és villamosították 25 kV - al.
Egy interregio a CFL 3015 számú mozdonnyal az Ambléve folyó hídján halad át Noncéveuxnál. A vonal itt kétvágányos volt, de a nagyobb sebesség eléréséért egyvágányosként építették újjá.
A Saint Hubert templom Stoumontban. Az út közepén a piros felfestés az előzési tilalmat jelzi. Az út jobboldalán egy lassításra intő tábla. Az útburkolati jeleket szerintem értelmetlen ennyire bonyolítani, de ez a sárga tábla ötletes.
La Gleize látványossága ez a Tigris 2 harckocsi. 1944 óta áll itt, állítólag az amerikaiak lőtték ki, de nincs rajta igazán komoly sérülés. Valószínűbb, hogy elfogyott az üzemanyag, vagy tönkrement a sebességváltó és elhagyta a legénysége, az amerikaiak pedig a már üres harckocsira lőttek rá néhányszor a biztonság kedvéért. A harckocsira tilos felmászni, mert veszélyes. Nagyot lehet róla esni, mert nagyon nagy és szinte teljesen síma a felülete.
Elhagyott ház a Tigris mellett. Egy teljesen jó állapotú, berendezett ház áll itt üresen, a környék legnagyobb látványosságától néhány méterre. Még egy kombi Ford Sierrát is hagytak a ház melletti garázsban.
LWL-955 Mercedes O405. Itt elég sok van belőlük, használtan vehették Németországból. A TEC vásárolt Mercedes Conectokat is, ami ritkaság nyugat Európában.
PWF 845 Van Hool - TD827 Doubleból átalakított lakóbusz.
Ez a MAN SL 200 a szélvédő mögé dobott rendszámtáblával közlekedik POA 258.
Trois - Ponts állomás szintén a Liége - Luxemburg vasúton. Ez a vasút sokkal látványosabb, mint a képeken látszik, egymást követik a hidak és alagutak, csak több idő kellett volna a részletesebb bejáráshoz.
Telephely Malmedyben egy megszűnt vasútvonal mellett. Az első képen jobbra látszik is a vasúti töltés széle. A másik képen egy Marcopolo midi IOP 519, egy Scania L94 alvázra épített Jonckheere Transit 2000 SUM 139, Mercedes Citaro XDC 517, egy wuppertali színtervű Mercedes O405N YWI 953 és egy Van Hool A 300 DVG 212 van.
A TEC - nek sokkal változatosabb állománya van, mint az ország flamand részén működő De Lijn, vagy a brüsszeli STIB/MIVB cégeknek, amelyek főleg újabb, belga gyártmányú buszokat használnak. A második képen több Van Hool A 600 látható, rögtön az első busz például ilyen. Az ablakok közelebb vannak a tetőhöz, mint az újabb Van Hool A 300 tipusnál.
Malmedy egykori állomása. Nemrég itt még jártak a vonatok, a google.mapson még látszanak a vágányok, a peron burkolata sem régi.
Eupen belvárosa. Ez már Belgium német része, a város Németországhoz tartozott 1920 - ig és 1940 - 1945 között, ma a belgiumi Német Nyelvi Közösség központja.
Ostende - Eupen között jár az A jelű intercity. Eupen vasútállomásán órás ütemben követik egymást a távolsági vonatok Ostendébe még most, vasárnap este is. Ezen a vonaton 12 - en utaztak, minden kocsira jutott egy utas, az előzőn nagyjából negyvenen. A vezérlőkocsis szerelvény ellenére is fél óra van a megfordulásra. Úgy néz ki, hogy járnak a vonatok, minden új, de nagy szükség nincs rá. Persze lehet, hogy nyugatabbra több utas van.
XYY 563 Mercedes Citaro az Aachener Straßen. Ma már buszok látják el a helyi közlekedést, de régen villamos is járt a városban. 1906 - ban érte el az aacheni villamosvasút hálózata Eupent. A Belgiumnak jutó vonalrészt 1923 - ban átvette az SNCV, amely a belga helyközi vasutakat üzemeltette. 1945 után nem vették fel a forgalmat a határátmeneten és 1956 - ban megszűntették az eupeni villamost.
A 328 AKD és még egyszer az XYY 563 rendszámú Mercedes Citaro Eupen autóbuszállomáson és az állomás egy várakozó Renault R314 - el. Ezzel fejeződik be a belgiumi rész. A következőben már Kölnről lesz szó. Voltunk Aachenben is, de ott nem álltunk meg és Hollandiában is kb. 20 percet, hogy legyünk ott is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.