Pozsony és Bécs

2010.03.23. 05:56

 

NZ 688CY a Széles birodalom csúcsterméke Komáromban a ZSR állomás előtt. Ez egy ritka aránytalan busz. Mintha túl magasan lenne az alváza és emellett rövidnek is tűnik.

 

 

Somorja, autóbuszállomás. Ez az utolsó magyar település Pozsony előtt. Ez egy elég nagy autóbuszállomás, igazából nem is értem, hogy miért lett ekkora. Rendesen kihasználva még nem láttam, legkedvezőbb esetben is minden busznak saját peron jut.

 

A pozsonyi alagút bejárata, a felsővezetéki szerelő Bz, egy szóló TAM a pályaudvar előtt és a Sánc út éjszaka. Péntek este a hegyen álltunk meg és lementünk egy kicsit körülnéztünk, mindenki részeg volt,  viszont a részegeken kívül voltak hajléktalanok is. A pozsonyi alagút bejárata, ezen keresztül mennek a vonatok Marchegg és Jókút felé. BA 431FZ rendszámú TAM 232, szerencsére a Mercedes O405GN buszok érkezése után sem dobták ki ezeket a buszokat. Bár elég ócskák már. Balra a BA 708HU Karosa B741, hátul egy Tedom. Egyébként azért volt jó megállni a hegyen, mert késő este még mászhattunk vissza, de legalább a hegyről sem lehet rálátni a városra, mert teljesen eltakarják a házak a kilátást.

 

Pozsony északnyugati külvárosa, Vaskutacska. Szombat reggel Hidegkutat és Vaskutacsát néztük meg. Hidegkúton egy híres templom van, Vaskutacskára járt Pozsonyból Magyarország egyik első trolijárata és ma itt van egy Tesco is. A BA 752VR rendszámú SOR BN10,5 áll a Tesco melletti kereszteződésnél, egy Neoplan N316 a cseh Tisnov cég képviseletében az autópályán. A Neoplan rendszáma nem látszik, mert eléggé rásütött a nap. Hát ez van. De azt hiszem csakk egy sárgararendszámú Neoplanjuk van. A BA 708XD rendszámú Tedom egy kicsit közelebb a városközponthoz. A Tedom buszok egészen jól néznek ki, és szerencsére az idióta LittleBig City feliratot sem nyalták fel rájuk.

 

A pozsonyligeti pályaudvar. Egy 742 - es tolat (sajnos nem látszik a pályaszáma, talán 094, vagy 091) a 742.112-6 egy másik 742 - essel a peronok közepe táján és a 185 529-5 a peronok nyugati végénél.

 

Ez már Bécs, a Westbahnhof melletti postaraktár hűlt helye, hátul a Westbahnhof vágányaival. A Westbahnhof utascsarnoka megmarad, csak a két oldalán emelnek új épületszárnyakat. Az utascsarnok felújítása miatt jelenleg itt is ideiglenes létesítményen keresztül zajlik az utasforgalom.

 

 

O viszonylatú villamos a Ringen.

 

 

 

A bolgár Trans Expres PA 2025 AT Neoplan N116, PA 1911 BB Setra S 315 HDH és PA 1979 AP Mercedes O350 buszai a Ringen.

 

 

WU 613 A Mercedes O405 az Opera mellett.

 

 

 

Városnéző Temsa Safarik az Operaház előtt, W 1759 LO és W 5422 MW.

 

 

 

 A Badeni villamos végállomása az Opernringen.

 

 

 

A Südbahnhof bontása már majdnem bebefejeződött, az igazi Südbahnhofból már alig maradt valami, az egykori Ostbahnhof épülete teljesen eltűnt. Az Ostbahnhof vágányai eredeti hosszuknak nagyjából feléig használják, elöttük egy piros ideiglenes felvételi épület van Süd(ost)Bahnhof felirattal. A baloldali képen a földalatti vágányok lejáratai láthatók.

 

A föld alatt az eredeti peronokon zajlik az utascsere. Változatlanul egyidőben érnek ide mindkét irányból a vonatok és a peronok is olyan hosszúak, hogy éppen befér melléjük a szerelvény, ezért csak egy ilyen képpel tudom bemutatni a létesítményt üzem közben. A következő képen az egykori Ostbahnhof megmaradt vágányain áll a 4124 018-5 pályaszámú talent. A másik képen egy Startos és egy ÖBB Talent látható, az 5042 006-3 és az 4124 009-3.

 

 Az 1116 027-2 egy Wiesel szerelvény előtt.

 

 

 

Az utasfogadó csarnok helye. A háttérben látható romnál végződtek a Südbahnhof peronjaihoz vezető lépcsők. Nem is olyan régen még 8 - 10 méter magasan lehetett itt mozgólépcsőzni. A következő képen az összekötővágány, ez is új építésű és a korábbi alagútbejárat és bevágás sem látszik már. A vágányok előtt állt valamikor egy többemeletes épület, ami az autófelhajtóknak is helyet adott. Kicsit arrébb a Südtiroler Platz felé a Südbahnhof megmaradt váltóállító tornya és egy daru a volt parkolóháznál és hátsó bejáratnál.

 

A W 1847 LO és W 6309 MW rendszámú Setra S 415 UL buszok a Südtiroler Platzon. A második képen látható busz végállomása Sankt Pölten Hauptbahnhof. Indult még egy régi Setra is Zajecarba, de annyira körbeállták és pakolták kék műanyag szatyrokkal, hogy nem fényképeztem le.

 

 

 

 

 

 

A BB 2278 , BB 2761 MAN ÜL 353, PT 15364 Mercedes Intergro és a W 1563 MW Volvo buszok a végállomáson.

 

Az 1144 281 a Westbahnhofon áll.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr471861390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása