Belgrád 2010 tavasz

2010.05.04. 17:37

 

 

 

Golaz: Kép 120 másolata

BG 465 429 Ikarbus 202 (bár ez nagyon kérdéses, mert lehet 201 - is, vagy akár 203) belváros felé nyomul. Mögötte egy FAP-537A.

 

 

Golaz: Kép 121 másolata

A PN 406 67 rendszámú Mercedes O350 Tourismo a Gazela híd a BAS buszállomás felé vezető lehajtóján. Ezt a buszt Újvidék és Zlatibor (indul:6.25, érkezik: 12.40) között közlekedteti a paracini Eurolin cég. Az Eurolinnek természetesen van nemzetközi járata is, június 20 és augusztus 31 között Jagodinából Herceg Noviba járnak.

Golaz: Kép 123 másolata

Egy azonosítatatlan Liaz-5256, ez a Beobus alvállalkozó cégé lehet.   

 

 

 

Golaz: Kép 125 másolata

A 326 pályaszámú villamos szintén a belváros felé. Tőle balra egy első szériás Alfa 33 áll elhagyatva. Meg kellene menteni.

 

A Gazela hídtól kisétáltam az épülő új híd mellé. Érdekes, hogy május 1 - én is építették a hídat, kivel arrébb a völgyben pedig egy síugrósánc - szerű objektum épült, ami felé elágaztak a villamos vágányai. Majd biztos szép lesz, ha elkészül. A Misic vajda úton kifelé menve, balra egy hegy van, aztán az út, majd a vasútvonal, a belgrádi kiállítási terület és a Száva folyó. A vasúttal nem volt szerencsém, több vonat és gépmenet is jött, de lefényképezni nem sikerült egyiket sem. Ha sikerült volna, akkor ilyen  képek is lennének az oldalon. Buszokat viszont fényképeztem:

Golaz: Kép 128 másolata  Golaz: Kép 129 másolata  Golaz: Kép 131 másolata  Golaz: Kép 132 másolata  Golaz: Kép 133 másolata

 BG 723 268

Ikarbus 103

Lasta

 BG 673 535

Güleryüz Cobra

Banbus

 BG 976 038

Ikarbus 103

GSzP

 BG 773 433

Ikarbus 201

GSzP

 BG 229 541

Ikarbus 201

GSzP

 

Ez az Ikarbus 201 most jött ki az aluljáróból, mögötte a Száva folyó felett épülő híd. Ez egy érdekes környék, jól lehetett volna fényképezni, csak már kezdett erősen sütni a nap, árnyék meg nem volt. 

 

 

Golaz: Kép 134 másolata

Egy Liaz-5256. Ezt a buszt többször láttam, de csak így sikerült lefényképeznem. A Beobus tulajdona, ennek a cégnek korábban csak teljesen fehér Liaz buszai voltak.

 

 

Golaz: Kép 135 másolata Golaz: Kép 136 másolata Golaz: Kép 137 másolata Golaz: Kép 138 másolata Golaz: Kép 139 másolata

 BG 891 490

Ikarbus 218N

GSzP

?

Ikarbus 201

GSzp

 BG 719 263

Ikarbus 103

?

 BG 705 246

MAZ 103

Beobus

 ?

Ikarbus 218N

GSzP

 

 

Golaz: Kép 140 másolata Golaz: Kép 141 másolata

BG 705 247, egy Beobus MAZ 103 és a BG 890 619, egy Lasta Ikarbus 103.

 

 

Golaz: Kép 145 másolata

Golaz: Kép 142 másolata

A 207 - es és a 205 - ös KT-4, háttérben a pályaudvar tárolóvágányai.

 

 

Golaz: Kép 146 másolata

LE 688 33 Neoplan, a Simplon járata, amely Lebane és Belgrád között közlekedik.

 

 

Golaz: Kép 147 másolata

Golaz: Kép 148 másolata

Kifelé is mentek buszok, bár jóval kevesebb. Egy Setra és a NI 216 846 King Long, a www.debracars.rs a King Long kereskedő weboldala. A busz tulajdonosa az Autoprevoz Vrnjacka Banja.

 

 

Golaz: Kép 151 másolata

Egy interregionális KT-4 halad a Régi Száva hídon Újbelgrád felé.

 

 

 

Golaz: Kép 152 másolata

Egy kruseváci Jugoprevozos Merci a Száva mellett, a háttérben az újbelgrádi Usce torony.

 

 

 

Golaz: Kép 159 másolataMég egy interregionális KT-4

 

 

 

 

Golaz: Kép 160 másolata

A BG 989 256 Neoplan N116 Újbelgrádban. A busz a Brankov és a Régi Száva híd közötti kis utcából kanyarodott ki, az Aciko céghez tartozik és a szélvédő alatt új karosszéria elemeket tettek fel rá. Elég gyakori, hogy a régebbi buszokat újabb karosszégiával igyekeznek megfiatalítani, ez jól sikerült, de vannak egészen elrettentő példák is. Például amikor régi Sanosokra, Mercedes O303 - akra O404 homlokfalat tesznek.

 

Golaz: Kép 161 másolata

A 307 és a 201 - es villamosok Újbelgrádban, a Régi Száva híd előtt. Ezek a villamosok a Száva bal partján fekvő Bezanijából jöttek. Az újbelgrádi villamosvonal egyenes irányban vezet egészen ennek a tömbnek a túloldaláig, ahol elkanyarodik a Régi Száva híd irányába. A villamosvonal mellett Újbelgrád vasútállomásnál van egy remíz is, ahol a Düwag Be 4/6 villamosok is vannak, amiket Bázeltől kapott a GSzP.

 

Golaz: Kép 163 másolata

BG 608 787 Ikarbus 103 a Brankov híd előtt, az út túloldalán az Usce Center, az egyik pláza.

 

 

Golaz: Kép 164 másolata Golaz: Kép 165 másolata Golaz: Kép 166 másolata Golaz: Kép 167 másolata Golaz: Kép 168 másolata
 Ikarbus 206  Ikarbus 112N  Ikarbus 112N  Ikarbus 103  MAZ 103

 

 

 

Golaz: Kép 171 másolata

 

 

 

 

Golaz: Kép 173 másolata

 

 

 

 

Golaz: Kép 153 másolata

A BG 651 252

 

 

 

Golaz: Kép 156 másolataGolaz: Kép 155 másolataGolaz: Kép 154 másolata A BG 279 440 rendszámú TAM190 A11 T. Mára már csak nagyon kevés hasonló korú, vagyis legalább 20 éves busz maradt Belgrádban. Ez a TAM Szlovéniában készült, de a Szerbiában gyártott Ikarus, FAP és Autokaroserija buszokból sincs már olyan sok, mint Magyarországon Ikarus 250 - ből és 256 - ból.

 

 

 

 

 

Golaz: Kép 178 másolataGolaz: Kép 179 másolataGolaz: Kép 180 másolataGolaz: Kép 182 másolata

 

 

 

 

Golaz: Kép 183 másolataGolaz: Kép 184 másolata

 

 

 

 

Golaz: Kép 185 másolataGolaz: Kép 186 másolataGolaz: Kép 187 másolataGolaz: Kép 188 másolataGolaz: Kép 189 másolataGolaz: Kép 193 másolata

 

 

 

 

 

 

Most jöjjenek a vonatok. Belőlük nincs sok Belgrádban. Az örök darabbal kezdjük, reggel fényképeztem le. 

 

 

Amikor a Beograd expressz a régi vasúti hídról a főpályaudvar felé kanyarodott, akkor vettem észre a 33-087 (eredetileg 52 2802) mozdonyt a régi fűtőház előtt. Ez a mozdony a szerb Nosztalgia kft - hez (Romantika) tartozik és elég gyakran visz nosztalgiaszerelvényeket, Versecre, Újvidékre, vagy dél felé. A nosztalgia kocsik is ott állnak a főpályaudvaron, de most elég mozdulatlannak tűntek. Bár ünnepnap volt, így biztos mentek valahova, csak nem érte meg volna megvárni mire elindulnak. Egyébként van egy újabb fűtőház is, jó messzire innen, a rendezőnél.

A Hellas express késett szerelvénye a főpályaudvar felé tart reggel a Gazela híd felhajtói alatt. A 461-015 pályaszámú mozdony mögött egy macedón hálókocsi van.

 

Az új vasúti híd és a Centar közötti pálya. Ez lesz az egyik fotóhely, ha teljesen elkészül a Centar és átterelik a vonatokat. A kép látószögén kívül, jobbra egy alagút és mögötte a Centar van. Az alagút sokkal szélesebb, mint az a két vágány, ami áthalad rajta, viszont váltókörzetnek nincs előtte hely. De a vágányok elhelyezése is olyan, hogy mellettük éppen nem férnek el újabbak.

 

Golaz: Kép 144 másolata

A 621-109 kis tolatómozdony a főpályaudvar előtti kocsitároló egyik vágányán.

 

 

 

 A 444-001 és a 412-030 a főpályaudvaron.

 

 

 

A 412-030 forgóváza. A jármű keskenyebb, mint a széles nyomtávon használt ER22v változat, de a forgóváz eredeti szélességűnek tűnik.

 

 

 Búcsúzóul a 444-027 este a főpályaudvaron.

 

 

 

Golaz: Kép 200 másolata

Elég késő volt már, de azért felmentem a Terazija környékére trolikat fényképezni. Ez nem troli, hanem egy japán segítséggel vett MAN SL223 (BG 581 577), az Albánia toronyház előtt kanyarodik be a Köztársaság tér felé.

 

 

Golaz: Kép 201 másolata

A másik irányba halad a BG 565 559 rendszámú, eléggé ütött-kopott Ikarbus 201. Legalábbis nekem 201 - nek tűnik, az első tengely mögötti hűtőrács miatt.

 

 

Golaz: Kép 202 másolata

Végre egy troli, a 96 - os pályaszámú, ez egy volt athéni Ziu-9 a 22L járaton.

 

 

Golaz: Kép 203 másolata

A BG 714 269 Mercedes Conecto szintén kifelé tart.

 

 

 

Golaz: Kép 204 másolata

 A BG 905 663 Ikarbus 218N a belső végállomás felé kanyarodik.

 

 

 

Golaz: Kép 205 másolataGolaz: Kép 206 másolata

A 182 - es BKM-321 tipusú troli a belső végállomás felé megy. Ezután mentem a belső végállomás felé.

 

 

 

Golaz: Kép 207 másolataGolaz: Kép 208 másolata

 Egy régi MAN a Köztársaság téren, a Nemzeti Múzeum előtt.

 

 

 

 

Golaz: Kép 209 másolata

 Egy BKM-201 tipusú troli a Nemzeti Múzeum előtt

 

 

 

Golaz: Kép 210 másolata

 

 

 

 

Golaz: Kép 211 másolata

 

 

 

 

Golaz: Kép 212 másolata

Nemrég indult a belső végállomásról (a kép hátterében látszik is a végállomás, ott van, ahol a fák vannak) ez a Ziu-10 (Ziu-618G-016), a homlokfalon és az ajtókon kívül nem sok mindent változtattak ezen a 2001 - ben gyártott, Trolza 6205-01 - nek is nevezett trolin.

 

Golaz: Kép 213 másolata

 

 

 

 

Golaz: Kép 215 másolata

 

 

 

 

 

 

Golaz: Kép 215 másolata

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr151974481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása