Belgrád 2010 tavasz
2010.05.04. 17:37
BG 465 429 Ikarbus 202 (bár ez nagyon kérdéses, mert lehet 201 - is, vagy akár 203) belváros felé nyomul. Mögötte egy FAP-537A.
A PN 406 67 rendszámú Mercedes O350 Tourismo a Gazela híd a BAS buszállomás felé vezető lehajtóján. Ezt a buszt Újvidék és Zlatibor (indul:6.25, érkezik: 12.40) között közlekedteti a paracini Eurolin cég. Az Eurolinnek természetesen van nemzetközi járata is, június 20 és augusztus 31 között Jagodinából Herceg Noviba járnak.
Egy azonosítatatlan Liaz-5256, ez a Beobus alvállalkozó cégé lehet.
A 326 pályaszámú villamos szintén a belváros felé. Tőle balra egy első szériás Alfa 33 áll elhagyatva. Meg kellene menteni.
A Gazela hídtól kisétáltam az épülő új híd mellé. Érdekes, hogy május 1 - én is építették a hídat, kivel arrébb a völgyben pedig egy síugrósánc - szerű objektum épült, ami felé elágaztak a villamos vágányai. Majd biztos szép lesz, ha elkészül. A Misic vajda úton kifelé menve, balra egy hegy van, aztán az út, majd a vasútvonal, a belgrádi kiállítási terület és a Száva folyó. A vasúttal nem volt szerencsém, több vonat és gépmenet is jött, de lefényképezni nem sikerült egyiket sem. Ha sikerült volna, akkor ilyen képek is lennének az oldalon. Buszokat viszont fényképeztem:
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
BG 723 268 Ikarbus 103 Lasta | BG 673 535 Güleryüz Cobra Banbus | BG 976 038 Ikarbus 103 GSzP | BG 773 433 Ikarbus 201 GSzP | BG 229 541 Ikarbus 201 GSzP |
Ez az Ikarbus 201 most jött ki az aluljáróból, mögötte a Száva folyó felett épülő híd. Ez egy érdekes környék, jól lehetett volna fényképezni, csak már kezdett erősen sütni a nap, árnyék meg nem volt.
Egy Liaz-5256. Ezt a buszt többször láttam, de csak így sikerült lefényképeznem. A Beobus tulajdona, ennek a cégnek korábban csak teljesen fehér Liaz buszai voltak.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
BG 891 490 Ikarbus 218N GSzP | ? Ikarbus 201 GSzp | BG 719 263 Ikarbus 103 ? | BG 705 246 MAZ 103 Beobus | ? Ikarbus 218N GSzP |
BG 705 247, egy Beobus MAZ 103 és a BG 890 619, egy Lasta Ikarbus 103.
A 207 - es és a 205 - ös KT-4, háttérben a pályaudvar tárolóvágányai.
LE 688 33 Neoplan, a Simplon járata, amely Lebane és Belgrád között közlekedik.
Kifelé is mentek buszok, bár jóval kevesebb. Egy Setra és a NI 216 846 King Long, a www.debracars.rs a King Long kereskedő weboldala. A busz tulajdonosa az Autoprevoz Vrnjacka Banja.
Egy interregionális KT-4 halad a Régi Száva hídon Újbelgrád felé.
Egy kruseváci Jugoprevozos Merci a Száva mellett, a háttérben az újbelgrádi Usce torony.
A BG 989 256 Neoplan N116 Újbelgrádban. A busz a Brankov és a Régi Száva híd közötti kis utcából kanyarodott ki, az Aciko céghez tartozik és a szélvédő alatt új karosszéria elemeket tettek fel rá. Elég gyakori, hogy a régebbi buszokat újabb karosszégiával igyekeznek megfiatalítani, ez jól sikerült, de vannak egészen elrettentő példák is. Például amikor régi Sanosokra, Mercedes O303 - akra O404 homlokfalat tesznek.
A 307 és a 201 - es villamosok Újbelgrádban, a Régi Száva híd előtt. Ezek a villamosok a Száva bal partján fekvő Bezanijából jöttek. Az újbelgrádi villamosvonal egyenes irányban vezet egészen ennek a tömbnek a túloldaláig, ahol elkanyarodik a Régi Száva híd irányába. A villamosvonal mellett Újbelgrád vasútállomásnál van egy remíz is, ahol a Düwag Be 4/6 villamosok is vannak, amiket Bázeltől kapott a GSzP.
BG 608 787 Ikarbus 103 a Brankov híd előtt, az út túloldalán az Usce Center, az egyik pláza.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Ikarbus 206 | Ikarbus 112N | Ikarbus 112N | Ikarbus 103 | MAZ 103 |
A BG 651 252
A BG 279 440 rendszámú TAM190 A11 T. Mára már csak nagyon kevés hasonló korú, vagyis legalább 20 éves busz maradt Belgrádban. Ez a TAM Szlovéniában készült, de a Szerbiában gyártott Ikarus, FAP és Autokaroserija buszokból sincs már olyan sok, mint Magyarországon Ikarus 250 - ből és 256 - ból.
Most jöjjenek a vonatok. Belőlük nincs sok Belgrádban. Az örök darabbal kezdjük, reggel fényképeztem le.
Amikor a Beograd expressz a régi vasúti hídról a főpályaudvar felé kanyarodott, akkor vettem észre a 33-087 (eredetileg 52 2802) mozdonyt a régi fűtőház előtt. Ez a mozdony a szerb Nosztalgia kft - hez (Romantika) tartozik és elég gyakran visz nosztalgiaszerelvényeket, Versecre, Újvidékre, vagy dél felé. A nosztalgia kocsik is ott állnak a főpályaudvaron, de most elég mozdulatlannak tűntek. Bár ünnepnap volt, így biztos mentek valahova, csak nem érte meg volna megvárni mire elindulnak. Egyébként van egy újabb fűtőház is, jó messzire innen, a rendezőnél.
A Hellas express késett szerelvénye a főpályaudvar felé tart reggel a Gazela híd felhajtói alatt. A 461-015 pályaszámú mozdony mögött egy macedón hálókocsi van.
Az új vasúti híd és a Centar közötti pálya. Ez lesz az egyik fotóhely, ha teljesen elkészül a Centar és átterelik a vonatokat. A kép látószögén kívül, jobbra egy alagút és mögötte a Centar van. Az alagút sokkal szélesebb, mint az a két vágány, ami áthalad rajta, viszont váltókörzetnek nincs előtte hely. De a vágányok elhelyezése is olyan, hogy mellettük éppen nem férnek el újabbak.
A 621-109 kis tolatómozdony a főpályaudvar előtti kocsitároló egyik vágányán.
A 444-001 és a 412-030 a főpályaudvaron.
A 412-030 forgóváza. A jármű keskenyebb, mint a széles nyomtávon használt ER22v változat, de a forgóváz eredeti szélességűnek tűnik.
Búcsúzóul a 444-027 este a főpályaudvaron.
Elég késő volt már, de azért felmentem a Terazija környékére trolikat fényképezni. Ez nem troli, hanem egy japán segítséggel vett MAN SL223 (BG 581 577), az Albánia toronyház előtt kanyarodik be a Köztársaság tér felé.
A másik irányba halad a BG 565 559 rendszámú, eléggé ütött-kopott Ikarbus 201. Legalábbis nekem 201 - nek tűnik, az első tengely mögötti hűtőrács miatt.
Végre egy troli, a 96 - os pályaszámú, ez egy volt athéni Ziu-9 a 22L járaton.
A BG 714 269 Mercedes Conecto szintén kifelé tart.
A BG 905 663 Ikarbus 218N a belső végállomás felé kanyarodik.
A 182 - es BKM-321 tipusú troli a belső végállomás felé megy. Ezután mentem a belső végállomás felé.
Egy régi MAN a Köztársaság téren, a Nemzeti Múzeum előtt.
Egy BKM-201 tipusú troli a Nemzeti Múzeum előtt
Nemrég indult a belső végállomásról (a kép hátterében látszik is a végállomás, ott van, ahol a fák vannak) ez a Ziu-10 (Ziu-618G-016), a homlokfalon és az ajtókon kívül nem sok mindent változtattak ezen a 2001 - ben gyártott, Trolza 6205-01 - nek is nevezett trolin.
Szerző: DRtorgyi
Szólj hozzá!
Címkék: 11 022 33 087 br 52 2802 461 015 621 109 444 001 412 030 444 027
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.