A nyugat Bukarestje

2009.10.20. 20:51

Párizsban sajnos csak másfél napot voltunk, mert az evőgép nyígott, mintha fizetnének érte, hogy később kell indulni. Így viszont nem értük volna el a kompot, ha többet maradunk. Igaz, korábban ő mondott olyanokat, mint "Gondolja el, hát Párizs, Párizs!" Elgondoltam, egy pillanatra elsötétült előttem a világ, de végül is Párizs nem annyira rossz hely.

RATP buszok

 Párizsiak várnak a buszra az egyik keleti külvárosban.

 

 

Egy Renault/Irisbus Agora S keresztezi az Avenue Focht. Ez a jellegzetes RATP busz: szóló, kétajtós, és francia gyártmány.

 

 

Agorák és egy Citelis az Etoilon. A hatalmas téren semmilyen forgalomszabályozó létesítmény nincs, ennek ellenére gördülékenyen halad a forgalom. A tér közepén haladó járműveknek van elsőbbségük a szélen haladókkal szemben. Így a távolabbi utcákba kanyarodó járművek a tér közepe felé haladnak és kikerülik a kisívben befordulókat, mint ez a 3 busz is teszi.

Renault R312 a Concorde téren. Ezek a kedvenc francia buszaim, de európai összehasonlításban is egész jók. Bár nem alacsonypadlós, de tágas, normálisan elrendezett utastere van. Az RATP már megkezdte a tipus kivonását és értékesítését, Kolozsvárnak is adtak el belőlük.

 

 Heuliez GX317 szintén a Concorde téren. Ez egy korai alacsonypadlós busz.

 

 

 Renault Agora S a Concorde téren.

 

 

A 95 - ös járatra beosztott csuklós Agora L igyekszik a Louvre udvarán át Porte de Montmartre felé. A 95 - ös Porte de Vanvestől indul, tehát a várost átszelő járat.

 

Irisbus Agora S kanyarodik a Rue de Rivolira. A busz oldalára feltették a hagyományos iránytáblákat is.

 

 

MAN NL223 A Rue de Rivolin. Nyilván a külföldi gyártók is fizetnek adót a párizsi érdekeltségeik után és udvariasságból az RATP vett tőlük buszokat. Így fordulhat elő, hogy az állomány töredékét kitevő külföldi buszok 3 gyártó (MAN, Mercedes, Scania) termékei. A Mercedes Citarok a külvárosban járnak, ezért róluk nem lesz kép ezen az oldalon.

Észak felől érkezik egy Irisbus Citelis a Louvre udvarára. A szélvédő feletti kijelzője éppen frissül. A kijelzőtől balra a viszonylatszám előtti keret egy nagyító valami lehet, csak egy kicsit elcsúszott.

 

MAN Lion's City G, ilyen buszból csak 15 van az RATP - nek. A csuklós buszok egyébként sem jellemzőek, mert Párizsban (értve ezalatt a falakon belüli területet, az elővárosok nélkül) a buszközlekedés alárendelt szerepet játszik a metró mellett.

 

 Egy Agora a Szajna parti kapunál.

 

 

 Egy gázüzemű Renault Agora S és egy dízel Irisbus Agora Line.

 

 

 Scania Omnicity a III. Sándor hídnál.

 

 

 Irisbus Agora Line az Invalidesnél.

 

 

 

 Irisbus/Renault Agora S éjszaka az Etoile tér körforgalmában.

 

 

 

A külvárosokat is meg akartuk nézni, de csak ennyit láttunk belőle Párizs északnyugati részén. A tűzoltók lezárták az utcát, mert vizet szivattyúztak egy pincéből. Ez az Agora S a továbbhaladásra vár. A személyautók vissza tudtak tolatni, a vezetők szépen megbeszélték, hogy itt átjutni reménytelen. Így mindenki visszajutott a főútra. Clichy-sous-Bois ezúttal sajnos kimaradt. Befejezésül két linket ajánlok az RATP - ről, az első egy magyar nyelvű veboldalt takar, amelyet jó irodalmi érzékkel írt NZA http://www.sin-ter.hu/topic.php?id=962. A második egy képgyűjtemény, az egyes tipusok darabszámával www.flickr.com/photos/pieye/sets/72157606158884364/.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr581464062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása