Komárom és Esztergom megye

2009.09.22. 09:45

 
 
 
Március 23,szerda. Vonatszámok: 9412 Herceghalom - 4812 Tatabánya - 922 Tata - 9414 Komárom. Itt éppen az M44 422 tolat reggel a Déliben.
V43 1195 megy ki a rendezõre a szerelvénye után.7.35 - kor vonatunk idul, bõven jutott hely mindenkinek. Kelenföldön V63 033 tehervonattal, Gyõr felé. Vele még háromszor találkoztam aznap, de nem sikerült lefényképeznem.
Az elsõ uticél Herceghalom volt. Itt 1916 - ban súlyos baleset történt, az áldozatok emlékére gesztenyefákat ültettek. Az erdõ az állomással és a faluval szemben van, földút vezet oda. Látszik a vonatból is. A fél erdõ megkerülése után, a vasúttal ellentétes oldalrõl látjuk a gesztenyefákból álló ligetet. Közben felriasztottam 5 õzet is, fénykép nincs. 
Szép szabályosan ültették a fákat. A gesztenyefák fényképezése közben, Herceghalom áthaladt egy Rola és egy EC Budapest felé. 
Dortmund felé már nem volt szerencséje a 24 EC - nek.
Közben beérkezett a 4814, leszálló 6 fõ, felszálló szintén 6 + 7 pályamunkás, akik a Komárom felöli kijáratnál dolgoztak addig.
Elhagyott híd Bicskénél.
Tatabánya. Itt van egy lángossütõ az állomáson (emelet, jobbra) a kínai kajálda viszont tönkrement. Szecsuáni csirke helyett lángos és 1047 009-4.
Következõ vonatunk az Exp.922 Tatáig.
Tatabánya Komárom felöli végénél egy M44 - es állt. 
Tata állomás unalomig ismert képe. Itt igazi magasperon van, hogy állunk a magasperonok melletti sebességkorlátozással, létezik ilyen egyáltalán?
V43 322, egy Repceszili.
Tehervonatozó ÖBB tau.
V43 1220 Gartner kocsikkal a Fradi felé.
A Vértes Volán régi Ik260 - as busza. Tatán eléggé messze van az állomás mindkét központtól, legközelebb a Cseke tó után lenne, de ott meg egy ellenív van. A tatai buszok 20 percenként járnak ki az állomáshoz, 260 -at és Credot láttam, de ezekrõl inkább itt.
Almásfüzitõ, az "Esztergom Exp" szerelvényével és egy kiállított szemaforral. Almásfüzitõ után megelõzött minket az egyik Csaurusz.
A másik Csaurusz már Komáromban szaladt ki a gépem keresõjébõl. Nem baj, van helyette egy közúti nagyvas.
M47,1307 tolat Komárom rendezõn.
 



Pályaépítés, Bmn, Abmot, roncsok
 

 

  Cmn kocsi Komáromban.
A most következõ jármûvekrõl nem sok mindent tudok elmondani, de érdemes megnézni õket.
  A díszes peronkorlát, ilyen van az istvántelki kocsin is.
   
   
  Abmot 354, most A-125. Gyártási év 1927. 
  Ugyanaz TGV nélkül 2 nappal késõbb.
  A Pedestrail halom tetejérõl fényképezve.
  Tetõhûtõ.
  Jendrassik helyett D 2156 HM 6.
  DGKUm 2028
   
   
  Sdgkkmss rugalmatlan alakváltozása.
  MÁVÉPCELL daru, 84 55 989 2200 - 1
   
  M62 318, elöl egy védõkocsi van, a többi vagon Zas és Zaes.
 
Igen, átmegyek a hídon.

 

  Ez a 742 már látszódott a túlsó partról is. rendes volt és megvárt.
   
  A pályaszáma 742 038 - 3. 
  T212 1570 a hajógyári mozdony tolatott. Ez a mozdony a keritésen belül szokott állni, de elég közel a kapuhoz.
  A tolatás végén beállt a tárolóvágányára. A háttérben a kikötõi vágány.
  A kikötõ után a vasút félkörívben megy az állomásra. Az ív közepe nagyjából ott van, ahol a T212 1570 tolatott. Ez már az ív vége, az állomás bejárati jelzõjével.
  Amikor még komolyan gondolták a felsõvezetéket a kikötõbe projektet, akkor szerelték fel ezeket a felsõvezetéki cuccokat. A baloldali felfüggesztés (?) nem tudom mire jó... Most már semmire.
  A "Két vágányt a kikötõbe!" tervnek is lehettek hívei. Balra a kép látószögén kívül egy benzinkút van, a vágányok mellett pedig egy gázolajkút. Úgy látszik a hajógyári mozdonyba nem a ZSR - tõl veszik a naftát.
  A modellezõk kocsija.
  011 860 - 1
  Kéttengelyes, fékállásos tartálykocsi, valamiért hõszigetelõ burkolattal is ellátták. 40 56 062 03 07 - 4, természetesen egyben, így: 40560620307 - 4. Jobbra: 8056 0620309 - 1
  751 199-1 és 742 038-3, amit már láttunk a kikötõben is.
  A Duslo rt Zaes tartálykocsija, 33 56 787 4 908 - 6, honállomása Kisolaszi. Cpavkova vodát szállít, annak valami köze van az ammóniához (?). Ilyen kocsikat vitt az M62 318 is délelõtt Komárom rendezõtõl.
  A Duslo rt Zas tartálykocsija, 33 56 795 8 211 - 4, honállomása Kisolaszi.
  742 055 - 7 kihúz. A Fõnök személyesen ellenõrzi a tartálykocsis akciót:)
  240 098 - 4 az érsekújvári személyvonattal.
  240 090 - 1 és 810 379 -8 
  No ez egy jó kép, kár, hogy szembe sütött a nap.  3 vasutas várt valamire, 751 132 - 2 érkezett Dunaszerdahely felõl egy konténervonattal. 
  Jön a 34916, egy mozdony, egy Bhv.
  M41 2143, ennyit mára. Balra már bent állt a 19463.
34916 kalauza  diskurált a mozdonyvezetõvel, ennek nyoma a nyitott ajtó.

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr431398823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása