Brüsszel, vizeletszag terjeng a levegőben
2009.11.09. 21:18
MIVB - STIB, De Lijn, Compass Düsseldorf, Selment buszok
Az MIVB - STIB Van Hool A330 VWN 836, és az NXL 645 rendszámú Van Hool A300 buszai a Midi pályaudvar előtt. A buszok a 2006 - ban bevezetett új színtervet viselik.
A De Lijn DPI 796 rendszámú Jonckheere Transit 2000 busza a bezárt Chapelle vasúti megállóhely melletti utcában. Bár nincs messze Vallónia határa, Brüsszelt még teljesen Flandria veszi körül, ezért a De Lijn látja el a környéki közlekedést.
A 0813.P és az EPN 507 Van Hool A600 - asok, a DPM 802 Jonckheere Transit 2000 a De Lijn és a két Van Hool A330 az XJG 841 és a YNB 935 a brüsszeli közlekedési vállallat színeiben az Emile Vandervelde téren. Az ötödik kép szerintem nagyon jó lett.
Az Atomium és környéke egészen jó hely és sok turista busz állt itt. Például a Temsa Opalin mellett a D KK228 rendszámú Setra S228DT és távolabb a WOT 76 XA Solaris Vacanza.
Az EXT 329 Van Hool A300 és az XLA 117 Van Hool A330 az európai parlamentnél. Az A330 vezetőjének nem nagyon tetszett a fényképezés, de ha már egyszer eljöttem idáig, akkor nem hagyhattam ki. Szerintem egyáltalán nem kiemelkedően jó cég az MIVB. Gyakran sérültek a buszaik és a Van Hoolok sem tűntek olyan jónak, mint azt néha megpróbálják elhitetni. A De Lijn cég és a Jonckheere buszok sokkal jobbak.
Linkek:
http://www.zone01.be/nl/index.php
SNCB - NMBS
Brüsszel azon kevés városok közé tartozik, ahol a városba érkező vasútvonalakat összekötötték, a két nagy fejállomást átmenővé alakították át, így létrejött Belgium legforgalmasabb vasútvonala. Brüsszel Midi és Brüsszel Nord között 6 vágányon napi 1200 személyszállító vonat halad át. A vasútvonal megépítésének ötlete már az 1860 - as években felmerült mikor a mai vasúttal párhuzamos, de kicsivel nyugatabbra lévő Senne patak medrét csatornává alakították át. De az építkezést csak 1909 - ben kezdték el, aztán az 1930 - as években folytatták és 1952 - ben adták át a forgalomnak. A létesítmények, a forgalom nagysága és változatossága impozáns, de elég kiábrándító állapotok uralkodnak. Lepusztultság, elhanyagoltság, felemásan kivitelezett felújítások jellemzik ezt a vasútvonalat.
A 2102 számú 3 kV - os rendszerű 3130 kW teljesítményű, Bo-Bo tengelyelrendezésű mozdony. A 21 - es sorozat a 27 - es sorozat 84 tonnás, könnyebb változata. 1984 és 1988 között 60 darabot építettek belőle.
Brüsszel Midi az utca felől. Az első és a második képen a pályaudvar 1949 - 1952 között készült vasútforgalmi épülete. A harmadik képen szemben a metró és az utasforgalmi helyiségek bejárata, jobbra a villamos végállomásának vágányai vannak. Elég veszélyes elrendezés, a villamosok néha csak kevéssel hibázták el a gyalogosokat. A pályaudvari Carrefourben üres polcok is voltak, viszont ami volt, az legalább iszonyatosan drágán.
Az 1188 számú mozdony holland IC kocsikkal indul Amszterdam felé. A 18 - as sorozatú mozdonyok 3 és 1,5 kV - os hálózaton közlekednek.
A 4523 - as TGV Reseau a nagysebességű peronoknál. Ez a hálózati TGV, ugyanis Franciaországon kívül Belgiumban és Hollandiában is közlekedhet. Az utolsó képen a peron túloldalán egy ICE 3 áll.
AM96 510 hagyja el dél felé a Midi peronjait. Az AM96 sorozatú motorvonat 5 - el kezdődő pályaszámú példányai csak 3 kV - os hálózaton közlekedhetnek. Az 510 - el találkozunk még. Jobbra egy TGV indul a nagysebességű terminálról Párizs felé.
AM 96 568 érkezik dél felől. Az oldalán az SNCB logo, amit 1936 - ban tervezett Henry van de Velde építész és festő. Szerintem zseniális alkotás ez az oválisban lévő B betű. Egyszerű, feltűnő, egyedi, pont olyan, mint egy logonak lennie kell.
Thalys PBKA és Thalys PBA. A PBKA Kölnbe is megy, neve is Párizs - Brüsszel - Köln - Amszterdam kezdőbetűiből áll, ebből következően a PBA csak Párizs - Brüsszel - Amszterdam között jár.
NS vezérlőkocsi egy IC szerelvény végén.
A Midi után viadukton vezették át a vasutat az utcák felett. A közeli Chapelle megállóhely után keződik az alagút.
A bezárt Chapelle megállóhely. 1840 - től 1869 - ig a közelben működött egy régi brüsszeli állomás a Station des Bogards / Brussel Zuid. A toronyháznál van a Midi pályaudvar. Elég sötét volt már, amikor ezeket a fényképeket készítettem az alagút bejáratának tetejéről. Ismét az AM 96 510 közeledik. A 646 - os AM66 sorozatú motorvonat nemsokára ráfut a viaduktra Midi felé. Még egy AM 66 jön Midi felöl, ezúttal a 659 - es, mellette egy AM 96 jön, aminek nem látszik a pályaszáma. Az SNCB pályáin baljáratú forgalom van.
A brüsszeli kikötőbe vezető vágányok helye és a vágányok felett átvezető híd. A távolban, a felhőkarcolóknál van a Nord állomás. Ennek a képnek a hátterében látszik a rakodópart is.
Ennyit Brüsszelről. Elég gáz, ami itt van. Nem néztem meg végig az összekötő vasútvonalat, inkább továbbmentem Liége felé.
Linkek:
http://www.finnmoller.dk/rail-be/index-da.htm
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.