Amikor még lóhús se volt...

2009.12.15. 00:33

... de a buszok akkor is jártak. El tudom képzelni, hogy milyen szemét üzemanyagokkal.

A képeket a MAGYAR RENDŐR FOTÓARCHÍVUM - ból linkeltem be. Más, nem a közlekedéssel kapcsolatos, de tanulságos fényképek is vannak itt, érdemes körülnézni az oldalon. Néhány példa:

1948 június: Pócspetri

1949 május: A rendőr irányt mutat, kövesd az urnához, szavazz!

1950 szeptember: Dekorációk

1951 október: Gyapotszedés

1952 december: Motoros járőr

1953 március: Ötperces leállás Sztálin halálakor

Az oldalon azt írják, hogy profi fotósokról van szó, szerintem viszont sokszor látszik, hogy nem vették figyelembe, hogy a fényképezőgépük nem pontosan azt fényképezi, amit a keresőben látnak és ezért a fénykép témája elcsúszott a kép közepéről.

Az hozzátartozik az igazsághoz, hogy a Harcsabuszok különféle változatait nem tudom megkülönböztetni. Mindegyiknél beírtam, hogy N26/38, de lehet, hogy valamelyik, szintén a '30 - as évek végén, a '40 - es évek elején készült altipusuk van a képen.

A '40 - es évek végén még látszólag normális körülmények voltak. Szerintem a fényképeken nagyon jól észrevehető a háború utáni viszonylag rendezett körülmények folyamatos romlása. Egyre kevesebb a bolt, egyre kevesebb az autó, egyre rosszabb az útburkolat és egyre rosszabbul öltöznek az emberek. A szocialista építőmunka vívmányai.

 

1948 november

Mávag Tr5 az Astoriánál.

Egy régi, még a Harcsabuszok előtti MÁVAG busz a Petőfi Sándor és a Kossuth Lajos utca sarkán.

Mávag Tr5 a Baross téren.

 

1949 szeptember

Mávag Tr5 a Berlini téren.

Mávag Tr5 a Móricz Zsigmond körtéren.

Mávag Tr5 a Berlini téren.

1950 január

Mávag Tr5 a Berlini téren és a 100 - as üzemi számú Tr5 - ös ugyanott.

 

1950 április

A 226 - os számú Harcsabusz a Nagycsarnok előtt.

 

1950 május

A 261? - es Mávag N2/38 Harcsabusz talán a Soroksári úton.

A 429 - es Mávag Tr5

Mávag Tr5 az Andrássy úton, az Oktogonnál.

Mávag

 

1950 július

Isobloc

1. kép

2. kép

3. kép

4. kép

5. kép

6. kép

 

1950 szeptember

Mávag Tr,5 balesete a Margit híd pesti hídfőjében.

1. kép

2. kép

3. kép

4. kép

5. kép

6. kép

7. kép

 

1951 január

Mávag Tr5 a Thököly út és a Stefánia út sarkán.

 

1951 február

Mávag Tr5 a Teréz körúton az Oktogonnál.

 

1951 november

Mávag 36/41 Harcsabusz a Baross téren.

Mávag Tr5 a Szent Gellért téren.

Mávag Tr5 a Baross téren.

GF ?07, ez szerintem egy Mávag Tr5, vagy Mávag N2/38 Harcsabusz hátulja.

 

1952 március

Mávag Tr5 a Nagykörúton.

 

1952 május

Itt egy érdekes kép a Hősök teréről. Balra talán egy Mávag N26/36, ez még a Harcsabuszoknál is régebbi. Középen talán egy MÁVAUT Mávag M5, jobbra egy Mávag N26/36.

Ikarus 30 és Mávag Tr5 a Nyugati pályaudvarnál.

Mávag N26/36

Mávag N26/36 az Astoriánál. Ennek busznak más a hűtője, mint a klasszikus Harcsának. Lehet, hogy egy tipusváltozat.

Mávag Tr5 az Astoriánál.

Mávag Tr5 a Blaha Lujza téren.

 

1956 december

Ikarus 60 az Astoriánál. 

Mávag Tr5 buszok az Astoriánál. 

1. kép 

2. kép 

3. kép 

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr641598812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása