Sajnos a' Evő miatt bele kellett húzni, meg a fejem is fájt, az idő is szorított, ezért Passauban nem álltunk meg. Utána távolról láttuk a Walhallát, elmentünk Nürnberg mellett, pedig Nürnberg több szempontból is érdekes. Egyrészt a pártnapok miatt, hatalmas építkezéseket kezdtek itt el, aztán hagytak félbe a háború idején. Másrészt itt lett volna a széles nyomtávú vasút egyik állomása. Ezt a helyet is meg akartam nézni, de ebből sem lett semmi. Végül is, ezek nincsenek olyan messze, ide vissza lehet menni, és ez volt az ára, hogy szombat este Frankfurtba érjünk.

Vasárnap reggel a Majna hídján a Br52.4867 halad át. Sajnos a szerkocsi felöli végével közlekedett, én meg pont a híd rossz oldalán áltam, meg a fény is kevés volt. De azért szép élmény.

 

 

A Deutschherrnbrücke 1911 és 1913 között épült, a Südbahnhofot köti össze a Frankfurt am Main - Hanau és a bebrai vasúttal. A híd 1945 április 26 - ig szolgálta a vasúti forgalmat, ekkor a déli hídnyilást felrobbantották. 1945 végétől provizórikus szerkezettel pótolták a hiányzó hídnyílást, 1947 - 1949 között építették újjá a hidat.

 

F VU6064 MAN NM223 Sachsenhausen kerületben a Deutschherrnbrücke déli hídfőjénél. Itt van a végállomása is.

 

 

 

Maradtam a híd közelében, hátha visszajön a gőzmozdony, persze nem jött, de lefényképeztem a Kinzigtalbahnon (615) egy távolódó ICE 3 - at. Ez a vasútvonal egyenesen megy a Majna bal partján. Offenbachon át Hanauba. A Kinzigtalbahnnal párhuzamosan, a Majna jobb partján van a Hanauer Bahn, aminek a forgalmát a Deutschherrnbrücke vezeti át a bal partra, vagyis erre.

 

Egy helyi vonat megy át a hídon Ostend városrész, Ostbahnhof,  Hanau felé a Majna jobb partján.  A híd mindkét végén van egy nagy állomás (Ost  - és Südbahnhof), az Ostbahnhofot 1913 - ban a Deutschherrnbrücke  megnyitásával egyidőben adták át a forgalomnak és ekkor szűnt meg a korábbi Hanauer Bahnhof fejpályaudvar. A híd átadása után leállították a személyforgalmat a Majna parti összekötő vasúton, és a vonatok kétszer átkelve a Majna folyó felett közelítették meg a főpályaudvart. Frankfurtban még sok érdekes dolog van, sajnos most csak ennyire volt idő. 

 

Rüsselsheim, az európai autóipar egyik központja. Az Opel gyár rögtön a pályaudvar mellett van, a pályaudvar előtti téren van Adam Opel szobra. A pályaudvar átmenő tipusú a déli oldalán egy nagyobb, az északin egy kisebb buszállomás található. A két oldalt gyalogosaluljáró köti össze. A közúti aluljáró az állomás peronjainak nyugati vége alatt  található.

 

Nyugati irányba indul a 612 121 Rüsselsheim állomásról, amely a Mainbahn  (471, 645.8, 645.9) vonalán található. A Mainbahn egy 37,5 kilóméter hosszú, kétvágányos, villamosított, 160 km/h sebességgel járható vasútvonal Frankfurt am  Main és Mainz között. A képen látható 612 121 az RE 80 járaton Frankfurt am  Main, Mainz, Koblenz/Saarbrücken között jár.

 

 HP W2861 Mercedes Citaro az északi oldalon. Itt egy pályaudvar melletti utcában végállomásoznak a buszok.

 

 

 

 KS LC398 Mercedes Citaro észak felől megy a déli végállomásra.

 

 

 

A Stadtwerken Rüsselsheim  GG SW165 MAN NL 233 CNG busza a déli oldalon. A buszok nagyrésze CNG üzemű. Mind a 10 városi buszjárat induló és végállomása az állomásnál van. Éjszaka két iránytaxi járat jelenti a tömegközlekedést. Itt több látnivaló nem igazán volt, tovább is mentünk.

 

 

Kaiserslautern, egy Csikorgó, vagyis a 425 232, egy Talent a 643 029 és egy Desiro a 642 104 áll a pályaudvaron. A 425 - ös sorozat a vontatómotorok hangja miatt kapta a Csikorgó nevet.

 

 

425 240

 

 

 

 

 185 209-4

 

 

Kaiserslautern felvételi épülete és peronjai.

 

 

 

 

 643 520 a felvételi épület melletti csonkavágányon várakozik.

 

 

Az állomás előtti téren Mercedes Citarokból volt erős felhozatal. Az SB RV582 a környéki forgalmat ellátó Saar-Pfalz Bus vállalaté.

 

 

 

A KL C1326 a Technische Werke Kaiserslautern, ez a cég bonyolítja le a helyi forgalmat. Ma már csak buszok járnak a városban, de a tömegközlekedés változatos múltra tekinthet vissza. 1916 december 18 - án indult el az első villamos, a költségek növekedése miatt 1935 július 1-  én megszűntették a forgalmat, ekkortól az 5 vonalból álló autóbuszüzem látta el a tömegközlekedést. 1949 - ben nyílt meg a trolibusz kelet - nyugati irányú 11 kilóméter hosszú vonala, amely 1985 végéig közlekedett.

 

 

 A TWK KL C1323 Mercedes Citaroja az állomás előtti téren.

 

 

A Saar-Pfalz Bus SB RV585 Mercedes Citaroja az állomás melletti utcában. Sajnos itt is sietni kellett tovább Saarbrücken felé, de szerencsére a város szélén még volt egy érdekesség.

 

 

Az 50 2652 Kaiserslautern szélén.

 

 

 

 

 A gőzmozdony közelében egy parkolóban állt ez a KL LA 104 MAN NG272.

 

 

 

Mellette a  KL KA160 Mercedes O407.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr871748210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása