Május 1

2010.05.03. 20:18

 

 

 

Vasúti pálya a Centar és az Új Vasúti híd között. Ma még szinte csak a Beovoz vonatai járnak erre, de ismét elkezdődtek a Centar pályaudvaron a pályaépítési munkák. Ha befejezik a Centart és átterelik erre a vonatokat, akkor ez a hely marad, ahol vonatokat lehet fényképezni. A vonatok többnyire alagútban haladnak majd, leszámítva ezt, a Centar két váltókörzetét és a Pancsovai híd hídfőjét. Ma azért nehéz Belgrádban vonatokat fényképezni, mert alig jár néhány, akkor majd azért is nehéz lesz, mert az a kevés is a föld alatt jár majd.

 

Félkész irodaház Újbegrádban, előtte a 201 és 289 - es pályaszámú KT-4 villamosokból álló szerelvény halad el. Ennek az épületnek semmi köze a Samsunghoz, eredetileg az a RAD nevű valami költözött volna be ide, aminek a cirill betűs logoja a jobboldalon látható. Ez a ház egy szép átriumos megoldású irodaház, a földszinti része sokkal kezdetlegesebb állapotban van, mint a felsőbb szintek. Az átriumot kezdi átvenni a növényzet és néhány ablak is betört már. A kép látószögén kívül, balra, is van egy hasonló készültségi fokon álló, de szintén félbehagyott irodaház. Jobbra a Hyatt szálló sarka látszik, ezt már befejezték.

 

 

A Szerbia Palota, a volt Szövetségi Végrehajtó Tanács székhelye Újbelgrádban. 1947 - 1952 és 1956 - 1959 között épült H alaprajzú hatalmas irodaház. Ma minisztériumok székhelye, egyszer meg kellene nézni közelebbről, nem úgy néz ki, mintha különösebben őriznék. Legalábbis nem láttam nyomát semmilyen műveleti területnek.

 

 

 

Az Újbelgrádon átvezető autópálya. Valamikor Testvériség - Egység autópályának hívták és elméletileg a Vardartól a Triglavig tartott. Gyakorlatilag persze sokkal rövidebb volt, de a Szkopje - Zágráb szakasz nagyjából megépült. 1991 augusztusában ezen úton mentek Jugoszláv Néphadsereg egységei Szlavóniába és közép - Horvátországba.

 

 

Y alakú magasházak. Ezek a vonatból is jól látszanak, éppen a hátam mögött volt a vasúti töltés. Új Belgrád lakótelepei nem olyan egyhangúak, mint az átlagos lakótelepek. A területet úgynevezett blokokra osztották, ezeket széles utak határolják és különböző magasságú épületekkel építették be. A sorháztól az ilyen nagy toronyházakig van itt minden. Persze még nem fejeződött be az építkezés, sok üres telek is van.

 

 

 

A Hyatt szálloda. Szép kertje van. Mögötte van a fentebbi befejezetlen irodaház, aztán egy másik jobbra-előre, a jobboldali telken meg csak az alapozás elejéig jutottak. Persze vannak már kész házak is a környéken.

 

 

 

 

A Kalemegdan, vagyis Nándorfehérvár vára. Ez egy nagyon jó hely. Az egész egy nagy park a régi erődítéseken, a várárokban teniszpályákkal és a hadtörténeti múzeummal, mindenféle régi harci járművel. A Duna és a Száva összefolyásánál pedig gyönyörű a kilátás a Nagy Háborús szigetre, Új Belgrádra, Zimonyra és a pancsovai parton a galériaerdőkre.

 

 

 

A Brankov híd, ez az utolsó híd a Száva torkolata előtt és az egyetlen belgrádi Száva híd, amelynek mindkét oldalán van járda. A '30 - as évek végén épült meg először, akkor még I. Sándor király híd volt a neve és függőhíd volt, igy nézett ki: http://unkool.files.wordpress.com/2009/02/acinmost2pm6.jpg

http://unkool.files.wordpress.com/2009/02/acinmost1ly2.jpg

1941 - ben felrobbantották, nehogy a németek ezen a hídon át vonuljanak be Belgrádba. Ez teljesen értelmetlen volt, mert a németek, egy teljes motorkerékpáros felderítő járőr, Pancsova felől jöttek. A régi híd hídfői megmaradtak és eredeti állapotukban meghagyták őket az újjáépített hídnál is. 1957 - ben adták át  az új, felsőpályás ívhíd kialakítású hidat. Ekkoriban még troli is járt át rajta Zimonyba, időközben ezt a trolivonalat megszűntették. 1979 - ben kiszélesítették a hidat, ezzel elnyerte mai formáját.

 

 

 

A Száva alkonyatkor. Jobbra a Kalemegdan, a háttérben a Nagy Háborús sziget.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A felső képeken a jobboldali ház a Brankov híd felöli homlokzata. A nyitott ablak mögött van a lépcsőház.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A Kralja Milana (Milán király) út

 

 

 

 

 

 

A Knez Milos (Milos fejedelem) út alkonyatkor. Ez az út a Parlament mellől indul és egyenesen vezet a Gazella híd közelébe. Az út mellett található a 2008 - ban megrongált amerikai követség és két volt szövetségi épület romja is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr91972041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása