Ferencváros
2011.09.19. 11:15
Volt nyílt nap a Ferencváros kocsiszínben. Kis nyílt nap volt, kis területen, de nagyon jó volt, mert sok járművet hoztak. Volt UV is!
Ez a Fradi eleje. Van egy klasszikus biciklitároló, odakötöztem a biciklimet. Sajnos nem szabályosan, mert annyira nem vagyok profi.
Az üzemi épület 1978 óta így néz ki, mondjuk azt, hogy festői. Van előtte egy kis udvar bokrokkal. A bokrok mögött, az utca felőli csarnok előtt álltak a villamosok: a 436 - os L típusú motorkocsi, a BVVV öröksége, a 7061 - es Muki, a Beszkárttól, a 3888 - as UV, az utolsó menetrendszerinti, közforgalmú UV szerelvény egyik tagja, egy ICS és egy Tátra. Az utóbbi kettő pályaszámát nem tudom és a fényképezésből is kimaradtak, de velük szerencsére bármikor találkozhatunk.
A 436 - os motorkocsi egy régi favázas kocsi, amit a '80 - as évek végén eredeti állapotára építettek vissza. A felújítás után így nézett ki, itt és itt lehet részletesen megismerni a típust és a kocsit.
Van viszont egy olyan tulajdonsága a kocsinak, amiről keveset szoktak írni, régi ajtók vannak a peronon. Az ajtó nyitása kézzel történik a képeken látható módon. Aki erre azt mondja, hogy ilyen megoldást csak egy abnormális találhat ki, annak igaza van, az utazóközönség is ezt gondolta évtizedeken keresztül. Nyitáskor - záráskor nagyon kell vigyázni, nehogy odacsípje az ember ujját a lezáródó rács. Ezért csak felülről szabad megfogni, ami főleg felszálláskor gond, mert elég magasan van a rács teteje. A képen látható rácsot ráadásul bal kézzel kell megfogni. Évtizedeken át rengeteg balesetet okozott ez az ajtó, talán többet is, mint amennyit megelőzött. Mégis az első világháború után egyeduralkodóvá vált ez az ajtófajta, a korábbi kevésbé balesetveszélyes csapóajtókat is ilyenekre cserélték le, csak a Stukák készültek rendes ajtókkal.
Nézzünk egy kis UV - t, a 3888 - as megőrzött villamost. Ez egy UV5 sorozatú villamos, ami az utolsó sorozat volt. Az UV - kat szintén sokan sokkal jobban ismerik nálam, érdemes rájuk hagyatkozni.
Egy Muki is az udvaron állt. A 3 képen jobbra megfigyelhető, hogy ebbe bizony szereltek fűtést. Légsíppal is felszerelték a kocsit.
Egy utolsó kép a 436 - ról és a Mukiról és már kint is vagyunk, ahol a 611 - es, eredetileg S sorozatú motorkocsi végállomásozott. Ez a villamos szállította az utasokat Ferenc krt. - Ferencváros kocsiszín között.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.