Ferencváros

2011.09.19. 11:15

Volt nyílt nap a Ferencváros kocsiszínben. Kis nyílt nap volt, kis területen, de nagyon jó volt, mert sok járművet hoztak. Volt UV is! 

 

Golaz: DSCF3489 másolata

Golaz: DSCF3490 másolata

Golaz: DSCF3491 másolataGolaz: DSCF3492 másolata

Golaz: DSCF3493 másolata

 

 

 

 

 

Golaz: DSCF3494 másolata

Golaz: DSCF3495 másolata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a Fradi eleje. Van egy klasszikus biciklitároló, odakötöztem a biciklimet. Sajnos nem szabályosan, mert annyira nem vagyok profi.

Az üzemi épület 1978 óta így néz ki, mondjuk azt, hogy festői. Van előtte egy kis udvar bokrokkal. A bokrok mögött, az utca felőli csarnok előtt álltak a villamosok: a 436 - os L típusú motorkocsi, a BVVV öröksége, a 7061 - es Muki, a Beszkárttól, a 3888 - as UV, az utolsó menetrendszerinti, közforgalmú UV szerelvény egyik tagja, egy ICS és egy Tátra. Az utóbbi kettő pályaszámát nem tudom és a fényképezésből is kimaradtak, de velük szerencsére bármikor találkozhatunk.

 

Golaz: DSCF3496 másolata

Golaz: DSCF3503 másolataGolaz: DSCF3504 másolataGolaz: DSCF3505 másolata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A 436 - os motorkocsi egy régi favázas kocsi, amit a '80 - as évek végén eredeti állapotára építettek vissza. A felújítás után így nézett kiitt és itt lehet részletesen megismerni a típust és a kocsit.

Golaz: DSCF3502 másolataGolaz: DSCF3500 másolataGolaz: DSCF3501 másolata

 

 

 

 

 

 

 

Van viszont egy olyan tulajdonsága a kocsinak, amiről keveset szoktak írni, régi ajtók vannak a peronon. Az ajtó nyitása kézzel történik a képeken látható módon. Aki erre azt mondja, hogy ilyen megoldást csak egy abnormális találhat ki, annak igaza van, az utazóközönség is ezt gondolta évtizedeken keresztül. Nyitáskor - záráskor nagyon kell vigyázni, nehogy odacsípje az ember ujját a lezáródó rács. Ezért csak felülről szabad megfogni, ami főleg felszálláskor gond, mert elég magasan van a rács teteje. A képen látható rácsot ráadásul bal kézzel kell megfogni. Évtizedeken át rengeteg balesetet okozott ez az ajtó, talán többet is, mint amennyit megelőzött. Mégis az első világháború után egyeduralkodóvá vált ez az ajtófajta, a korábbi kevésbé balesetveszélyes csapóajtókat is ilyenekre cserélték le, csak a Stukák készültek rendes ajtókkal.

 

 

Golaz: DSCF3497 másolata

Golaz: DSCF3506 másolataGolaz: DSCF3507 másolataGolaz: DSCF3508 másolata

 

 

 

 

 

 

 

 

Nézzünk egy kis UV - t, a 3888 - as megőrzött villamost. Ez egy UV5 sorozatú villamos, ami az utolsó sorozat volt. Az UV - kat szintén sokan sokkal jobban ismerik nálam, érdemes rájuk hagyatkozni.

 

 

 

 

 

Golaz: DSCF3498 másolata

Golaz: DSCF3509 másolataGolaz: DSCF3510 másolataGolaz: DSCF3511 másolataGolaz: DSCF3512 másolata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy Muki is az udvaron állt. A 3 képen jobbra megfigyelhető, hogy ebbe bizony szereltek fűtést. Légsíppal is felszerelték a kocsit. 

 

Golaz: DSCF3515 másolataGolaz: DSCF3516 másolataGolaz: DSCF3517 másolata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Golaz: DSCF3519 másolata

Golaz: DSCF3521 másolataGolaz: DSCF3522 másolata

 

 

 

 

 

 

Egy utolsó kép a 436 - ról és a Mukiról és már kint is vagyunk, ahol a 611 - es, eredetileg S sorozatú motorkocsi végállomásozott. Ez a villamos szállította az utasokat Ferenc krt. - Ferencváros kocsiszín között. 

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr363238000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása