A 301 - es trolibusz Sandban 1949 júniusában, az első néhány héten mielőtt az első hamburgi trolivonalat Sand és Bostelbek között átadták. Már 1911 - ben volt két vágánynélküli pálya Altonában és Blankeneseben.

 

 

Egy Henschel/Wegmann troli 1949 nyarán a harburgi állomás előtt. Még egészen új!

 

 

 

Egy évvel később - egy Henschel/Wegmann troli az O2 - es vonalon a harburgi állomásnál.

 

 

 

 A 304 - es troli 1952 augusztusában.

 

 

 

 

1952 - ben egy ilyen könnyen felismerhető Büssing dízelbuszból trolibuszt barkácsolt a HHA. Ezzel a kísérlettel a dízel és trolibuszoknál egyformán használható alvázat szerettek volna találni.

 

 

 

 

 

 

 

 Egyébként 1953 - ban Harburgban még villamosok is voltak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gyári fényképek és rajzok az új emeletes trolikról, a duplabuszokról (Dobusse), ahogy Hamburgban mondták. Mennyi volt a duplabuszok önsúlya?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A 332 - es troli 1953 júniusában Fleestedtben...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... és a 332 és 301 - es trolik ugyanazon az esős napon a wilstorfi garázsban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A 335 - ös troli a harburgi állomásnál 1953. február 8 - án. Ezen a napon helyezte üzembe a HHA a duplabuszokat és a fleestedti trolivonalat.

 

 

 

 

Szintén 1953 februárban fotózta Günther Rehbock a vadonatúj 332 - es trolit Harburg állomásnál. 

 

 

 

1953 októberben, csak 10 hónappal a szolgálatba állításuk után, máris a duplabuszok mögött volt harburgi idejük ötöde. De ezt akkoriban még senki sem sejtette.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez már szenzáció volt, hogy a harburgi emeleteseket az SBZ megvásárolta és még évekig Erfutban forgalomban voltak. Erfurtban átalakították a buszokat, az emletet lebontották. A tető maradt az eredeti. Erfurtban pótkocsit is vontattak, kérdés, hogy mi értelme volt az emelet lebontásának, hacsak nem a 21 tonnás tömeget kellett csökkenteni. De ez majd a következő részből kiderül, remélem.

 

 

 

 

Kiegészítás Mattistól. Egy szép átdolgozott reklámfotó az akkori feltörekvő wilhemshafeni NWF cégtől, amelynek presztízstermékei voltak ezek az európai kontinensen első emeletes trolik.

 

 

 

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,3907249

a folytatása

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4000253

A bejegyzés trackback címe:

https://donaubus.blog.hu/api/trackback/id/tr111143020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása